ΕΛΛΑΔΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ -

ΕΛΛΑΔΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ -
..........................................................ΕΛΛΑΔΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ - Αρχαιολογικοί χώροι και Μνημεία στην Ελλάδα. Ελληνικός Πολιτισμός
Η Φωτό Μου
Καθημερινά... με τον Πάνο Αϊβαλή

*
news for Greeks and Greece from the World * Editor: Panos S. Aivalis, journalist * email: panosaivalis2@gmail.com*
..................................................* *ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2017* .........................Καλημέρα στον απανταχού Ελληνισμό *
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.................. ειρήνη, αγάπη και ελπίδα στις καρδιές μας. Αναστάσιος Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας *
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Οι ’Ελληνες…δέχονται όλους τους αδικημένους ξένους και όλους τους εξωρισμένους από την πατρίδα των δι’ αιτίαν της Ελευθερίας». Ρήσεις του Ρήγα Βελεστινλή

….................…."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"…..

Πέμπτη, 24 Ιουλίου 2014

Ομιλία Δρ. Σαμ Τσέκουας 10.5.14, διαπρυσίου πρεσβευτού ελληνικών θέσεων & μεγάλου φιλέλληνος

  ΙΔΡΥΜΑ ΠΡΟΑΣΠΙΣΕΩΣ
     ΗΘΙΚΩΝ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΑΞΙΩΝ
 ΜΟΥΣΩΝ 14, 15452 ΨΥΧΙΚΟΝ τηλ. 210 3254321-2 fax. 210 3236978
 e-mail: fot_gram@otenet.gr
ἱστοσελίς: www.fotgrammi.gr

Ο Μ Ι Λ Ι Α
ΔΡ. ΣΑΜ ΤΣΕΚΟΥΑΣ
ΔΙΑΠΡΥΣΙΟΥ ΠΡΕΣΒΕΥΤΟΥ
ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΩΝ-
ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΦΙΛΕΛΛΗΝΟΣ
ΣΤΗΝ ΑΡΟΑΝΙΑ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ 10.5.2014
                                                        24.7.2014

1. Ὁ Δρ. Σὰμ Τσέκουας γεννήθηκε στὸ χωριὸ Tochisville στὸ Oso / Lagosτῆς Νιγηρίας, ἦρθε στὴν Ἑλλάδα καὶ σπούδασε στὸ Ἀριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Ἑλληνικὴ Φιλολογία καὶ Ὀδοντιατρική. Ἐγκαταστάθηκε καὶ αὐτὸς τὸ 1989 στὴν Νέα Ὑόρκη καὶ ἀπὸ ἐκεῖ νυχθημερὸν μοχθεῖ γιὰ τὴν διάδοσι καὶ ἐπικράτησι τῆς ἑλληνικῆς γλώσσας ἀνὰ τὴν ὑφήλιο.
2. Αὐτὸν τὸν μεγάλο φιλέλληνα τὸν φέραμε ἀπὸ τὴν Νέα Ὑόρκη, τὸν φιλοξενήσαμε στὰ ἔργα εἰς μνήμη τοῦ Ἁγίου Νέου Ὁσιομάρτυρος Παύλου τοῦ ἐξ Ἀροανίας καὶ τὴν ἡμέρα τῆς πανήγυρης τῆς 10.5.2014 τὸν βραβεύσαμε μὲ ἀναμνηστικὴ πλακέτα καὶ μεμβράνη, τῶν ὁποίων τὸ κείμενο ἔχει :


3. Προτείναμε ἐπίσης στὸν Πρόεδρο τοῦ Τοπικοῦ Συμβουλίου Ἀροανίας κ. Σπυρίδωνα Κουρὴ καὶ στὸνΔήμαρχο τοῦ Δήμου Καλαβρύτων κ. Γεώργιο Λαζουρὰ νὰ τὸν ἀνακηρύξουν ἐπίτιμο δημότη καὶ νὰ τὸν βραβεύσουν μὲ ἀργυρὴ πλακέτα καὶ μεμβράνη, μὲ τὸ κατωτέρω κείμενο :

Ο ΔΗΜΟΣ ΤΗΣ ΜΑΡΤΥΡΙΚΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΤΩΝ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ
ΚΑΙ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΟΣ ΑΡΟΑΝΙΑΣ
εὐγνωμοσύνης καὶ ἀπείρου ἐκτιμήσεως
ἕνεκεν
ΑΝΑΚΗΡΥΣΣΟΥΝ
ἐπίτιμον δημότην των
τὸν μεγάλον ἐθναπόστολον
DrSamChekwas
ὁ ὁποῖος ἀγωνίζεται ἐπὶ δεκαετίας
διὰ τὴν διάδοσιν τῆς Ἑλληνικῆς γλώσσης
καὶ ἐπικράτησιν αὐτῆς ἀνὰ τὴν ὑφήλιον
καὶ διὰ τὴν προάσπισιν τῶν ἑλληνικῶν θέσεων καὶ ἀπόψεων

Ἐν Καλαβρύτοις
τῇ 10ῃ Μαΐου 2014
ΔΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΝ
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΑΖΟΥΡΑΣ

Ἐν Ἀροανίᾳ Καλαβρύτων
τῇ 10ῃ Μαΐου 2014

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΟΠΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΟΣ ΑΡΟΑΝΙΑΣ
ΣΠΥΡΙΔΩΝ  ΚΟΥΡΗΣ

4. Ὁ Δρ. Σὰμ Τσέκουας εὐχαρίστησε τὶς ἑκατοντάδες προσωπικότητες τοῦ ἐσωτερικοῦ καὶ τοῦ ἐξωτερικοῦ μιλώντας μὲ μεγάλο ἐνθουσιασμό, ποὺ συνέπηρε τοὺς φίλους προσκυνητές. Στὴν θερμὴ ὁμιλία του ὑπογράμμισε ὅτι πρέπει νὰ προστατεύουμε πάντοτε τὸ ἀθάνατο ἑλληνικὸ πνεῦμα καὶ τὴν σωτήρια Ὀρθοδοξία. Διακήρυξε ὅτι εἶναι καὶ αὐτὸς ἕνας Ἀροάνιος καὶ ἕνας Καλαβρυτινό, ὅτι εἶναι ἕνα ἑλληνόπουλο. Δέον νὰ σημειωθῇ ὅτι ὁ Δρ. Σὰμ Τσέκουας ἀκόμη δὲν ἔχει κατηχηθῆ δεόντως καὶ δὲν ἔχει βαπτισθῆ Ὀρθόδοξος. Εὐελπιστοῦμε νὰ μελετήσῃ ἐπισταμένως τὴν Ὀρθοδοξία καὶ νὰ βαπτισθῇ, ὁπότε θὰ ἀναδειχθῇ σὲ ἕνα διαπρύσιο κήρυκα, σὲ ἕνα ἱεροεθναπόστολο.
5. Τὴν αὐθόρμητη ἀπὸ στήθους ὁμιλία τοῦ Δρ. Σὰμ Τσέκουας μπορεῖτε νὰ τὴν δῆτε στὸ βίντεο

Ἀξίζει νὰ τὴν παρακολουθήσῃ κάποιος πάλι καὶ πάλι καὶ νὰ τὴν διαδίδῃ : Συγκινητικὴ καὶ συναρπαστική, θερμὴ και χειμαρώδης.
6. Τὸ γραπτὸ κείμενο, ποὺ εἶχε προετοιμάσει γιὰ τὴν ὁμιλία του μᾶς τὸ ἔδωσε καὶ τὸ δημοσιεύουμε κατωτέρω.

Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καλαβρύτων καὶ Αἰγιαλείας
κ. Ἀμβρόσιος ἐπιδίδει τὴν βράβευσι
εἰς τὸν φιλέλληνα Δρ. Σὰμ Τσέκουας.
Ἑορτὴ Ἁγ. Νέου Ὁσιομάρτυρος Παύλου
Ἀροανία Καλαβρύτων 10.5.2014

******

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΤΑΒΟΛΕΣ ΤΗΣ
ΟΜΙΛΙΑ DrSAMCHEKWAS
ΑΡΟΑΝΙΑ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ , 10.5.2014
Πρν σς διαβάσω τν μιλία μου γι τν λληνικ γλῶσσα κα τς καταβολές της, θέλω ν σς πτι δν εμαι παγγελματίας γλωσσολόγος. γάπη μου μως γι τὴν γλῶσσα μας, κα τ γεγονς τι καθημερινά, σν συγγραφέας, διερευν τς κφραστικές της δυνατότητες, μδήγησαν σ μελέτες βάθους, κανα μέρος πατν τὴν γνώσι θ προσπαθήσω ν μοιρασθ μαζί σας σήμερα.
Μελέτες, ποφοροῦν τόσο τς καταβολς τς λληνικς γλώσσας, σο κα τν σπουδαιότητά της σν μοναδικργανο ἐκφράσεως κα πολιτισμολλ κα σν πηγ συνεισφορς στ δημιουργία λλων ερωπαϊκν κα παγκοσμίων γλωσσν.
Σήμερα γ θ σς μιλήσω γι τὴν γλῶσσα, να κφραστικργανο, ποχει στνεργητικό του μιπροφορικ παράδοσι κοντ τεσσάρων χιλιάδων τν.
ταν ναφερόμαστε στλληνικ γράμματα, συνήθως ννοομε τν λληνικ γραμματεία. Δηλαδὴ τ σύνολο τς πεζογραφικς, φιλοσοφικς, ποιητικς, θεατρικς καποιας λλης γραπτς, λογοτεχνικς κδηλώσεως στνλληνικ γλῶσσα, π τν ρχαιότητα μέχρι σήμερα. ταν ναφερόμαστε μόνο στν ρχαία λληνικγραμματεία, ναφερόμαστε σνα σύνολο 800 περίπου βιβλίων, ποπέζησαν το χρόνου, τν διώξεων κα τν καταστροφν.
Τ συγγράμματα τς ρχαίας λληνικς γραμματείας, ποχουμε σήμερα, εναι γραμμένα στς διάφορες διαλέκτους τς λληνικς γλώσσας, πομιλονταν κα γράφονταν στς π μέρους περιοχς τς λλάδος κατολληνικο κόσμου γενικότερα, δηλαδὴ ἐκτὸς τῆς μητροπολιτικῆς Ἑλλάδος καὶ στς λληνικς ποικίες τς Κάτω ταλίας, τς βηρικς χερσοννήσου, τς Βόρειας φρικς, τς ωνίας, το Εξεινου Πόντου, καλλο.
Κύριες διάλεκτοι πομιλονταν κα γράφονταν π τος λληνες, κα πολες ποτελοσαν μετεξέλιξι τςμηρικς, ταν  δωρική, ωνική,  αολική,  κυμαϊκ - χαλκιδικ (πο σ' ατ βασίσθηκαν κα τς ποίαςποτελον μετεξέλιξι τ λατινικά), καί, τέλος, ττικ κοινή, πο ὁμιλήθηκε καποτέλεσε κύριο μέσοπικοινωνίας το κόσμου λόκληρου, μετ τς κστρατεες το Μεγάλου λεξάνδρου. Μετεξέλιξι τς ττικς κοινς πρξαν πίσης τ διάφορα στάδια τς βυζαντινς ρχαΐζουσας καθαρεύουσας, τς πλς καθαρεύουσας, πο καθιερώθηκε σν πίσημη γλῶσσα το νεοσύστατου λληνικο κράτους, μετ τνπελευθέρωσι π τος Τούρκους, καὶ τέλος τς δημοτικς λαλις, πο μιλμε σήμερα. λες ο παραπάνω διάλεκτοι κα στάδια ξελίξεως τς λληνικς γλώσσας χουν τς καταβολές τους στλφάβητο κα στ γλῶσσα τν μηρικν πν. Δηλαδὴ στν λιάδα κα στν δύσσεια. Παράδειγμα: Λέμε λεωφορεο, π τν μηρικλέξι λες καὶ χι λαοφορεο, πως χει ξελιχθῆ ἡ μηρικ λέξι λεὼς στὴν δημοτική λέξι λαός. Δν χρησιμοποιομε τὴν λέξι βρύχιος, λλ τν χουμε νσωματώσει στὸ ποβρύχιο, κλπ. Φυσικά, λα ατ πολ χοντρικά, φο τπεριθώρια μις μίωρης μιλίας εναι ρκετ περιορισμένα.
Τμηρικπη δν εναι μόνο  πηγ τς λληνικς γλώσσας, τς ποίας  δημοτικ εναι τ τελευταο στάδιο γραπτς ξελίξεως περίπου 2800 τν. Εναι παράλληλα, κρογωνιαος λίθος ατο πο σήμερα ποκαλομε Δυτικ Πολιτισμό. Γιατὶ κτς π μία ποιητικξιστόρησι το Τρωϊκο πολέμου, λιάδα καδύσσεια εναι να μωσαϊκπ πληροφορίες γι τν λληνικ πόλι – κράτος, πομφανίσθηκε περ τν 9ο - 8ο αώνα π.Χ. Μς μιλνε γι τὴν φύσι κα τς σχέσεις θεν κανθρώπων, γι κοινωνικς δομς κα συνήθειες τς ποχς τοΧαλκοθη, θιμα, γεωγραφία, θρησκεία, κακόμα κα γι τν τέχνη τς ναυπηγικς κα τς κατασκευςπλων, γι ν καταλήξω. ντελς δ παρεμπιπτόντως, φο τ θέμα μας δν εναι κυρίως ατό, ,τι βιώνουμε σήμερα στ Δυτικ κόσμο, τέχνες, φιλοσοφία, μαθηματικά, γεωμετρία, πρόοδο, παιδεία, ρχιτεκτονική, μηχανική, ποίησις, θέατρο, στορία, μυνα, δηλαδργανωμένος στρατς γι τν μυνα τς κάθε χώρας, λα χουν τς ρίζες τους στν λληνικ πόλι - κράτος.  δλιάδα καδύσσεια, ποτελον κφρασι καπόδειξι ατο τοῦ γεγονότος. Ατ δν εναι μόνο γνώμη δική μου, τ λένε εκρινέστερα κα μ λεπτομέρειες ο εδικοί, πως ομερικανο καθηγητς κα συγγραφες το βιβλίου "Ποις σκότωσε τν μηρο;" Βίκτωρ Ντέϊβις Χάνσον καΤζὼν Χήθ. Πόσες ταν ολληνικς πόλεις - κράτη στν λλαδικ χρο; Γύρω στς χίλιες. Μόνο  Κρήτη εχε 90 κατ τν μηρο.  Κεφαλλονιά, εχε τρες κα μαζ μ τν θάκη τέσσερις.
λα τα στάδια ξελίξεως τς λληνικς γλώσσας πορρέουν π τν λιάδα κα τν δύσσεια. Τί γλῶσσα μιλοσαν στν λλάδα πρν π τ γραφ τν μηρικν πν; Ννα πολ ελογο ρώτημα πο γεννιέταιπ μόνο του στν πλναγνώστη ατν τν στορικν δεδομένων.
ταν διάβασα γι πρώτη φορ τν μηρο, πρν πολλ χρόνια, ατ πο παρατήρησα ταν τξς: λοι ομπλεκόμενοι λαο στν Τρωικ πόλεμο μιλοσαν τν δια γλῶσσα , γι ν τ πλλις, εχαν μι γλῶσσα κοινς πικοινωνίας: Τρες κα Μυκηναοι, Λυδο καὶ Κάρες, Κρητικο κα Θράκες, Ατωλο κα Λύκιοι,πευθύνονταν ο μν στος δμεσα, χωρς τὴν μεσολάβησι διερμηνέα.
ς θυμηθομε, γι παράδειγμα, τὸν διάλογο το Διομήδη μ τν Λύκιο Γλακο, στ ραψωδία 6 τς λιάδας,που κα ο περίφημοι στίχοι: "Τυδεϊδη μεγάθυμε, τίη γενεν ρεείνεις;/ Οηπερ φύλλων γενε, τοίη δ κανδρν./Φύλλα τ μν τ' νεμος χαμάδις χέει, λλα δ θ' λη/ Τηλεθόωσα φύει, αρος δ' πιγίγνεται ρη./ς νδρν γενε μν φύει  δ' πολήγει", δηλαδή: " Γι το Τυδέα μεγάθυμε, τί θέλεις τὴν γενιά μου;/πως τν φύλλων γενιά, τσι εν᾿ κα τν νθρώπων./π τ φύλλα νεμος λλα τ ρίχνει χάμου,/Κι λλα στ δάσος νοιξη χλωρ γεννάει βλαστάρια./τσι κι ονθρώπινες γενις ρχονται κα διαβαίνουν,/ μία φτάνει θαλλερνμιλλη φεύγει". Ατς καλλοι διάλογοι ντιμαχομένων ρώων πονοε καθαρτι λος  κόσμος ποναφέρει μηρος μιλοσε μι κοιν γλῶσσα. Ποιταν ατ γλῶσσα φολιάδα καδύσσεια δν εχαν κόμα γραφθῆ;
Ατ εναι μ λίγα λόγια τ διάφορα στάδια ξελίξεως τς λληνικς γλώσσας. Μις γλώσσας μοναδικς στν στορία τς νθρωπότητος γι τν προσφορά της στὴν δημιουργία καὶ ναβάθμισι το πολιτισμολλ καὶ στν πίδρασι κα στὴν ἀνεκτίμητησυνεισφορά της γι τὴν δημιουργία τν λλων γλωσσν τς Δυτικς Ερώπης. Γιατί ο βασικς ννοιες σκέψεως κα ἐκφράσεως σ' ατς τς γλσσες εναι λληνικές. ς πάρουμε, γι παράδειγμα, τν γγλική, φο ζ στν μερικ καλοι λίγο πολύ μιλμε ατ τὴν γλῶσσα. Τ στοιχεα, πο θναφέρω, τχω πάρει π τν κπληκτικ μελέτη, ργο ζως, τοριστείδη Κωνσταντινίδη "Ολληνικς λέξεις στν γγλική", πο πρε τ Πρτο Βραβεο τς καδημίας θηνν τ 1987. π ατν τὴνμελέτη, που συμπεριλαμβάνονται 20.600 λέξεις, δώδεκα χιλιάδες εναι πιστημονικοροι κα 8.600 λέξεις εναι τς καθομιλουμένης.
Πόσες χιλιάδες λληνικς λέξεις χουν συνολικφομοιώσει τγγλικ στν καθομιλουμένη κα σλους τοὺς κλάδους τν πιστημν κα τν τεχνν; Πάνω π 120.000 μιγες λέξεις. Σ' ατὲς δηλαδή δν συμπεριλαμβάνονται λήμματα πο μόνο το να π τ δύο συνθετικ τους εναι λληνικό, π.χ. τελεβίζιον: μόνο το πρόθεμα εναι λληνικό,  κατάληξι εναι λατινική, σλφ νάλυσις, δ εναι μόνο  κατάληξι, μικροεβολούσιον, μόνο το πρόθεμα, ραντιοφόουν, μόνο  κατάληξι, κλπ.
Ν κα μερικς λέξεις πο οτε καν ποπτευόμαστε πς εναι λληνικές. Massage, εναι π τ μάσσω. Channel, εναι π τ κάννα, καλάμι δηλαδή. Pose, π τ πασις. Gas, gasi, εναι π τ χάος, π τοςδρατμούς, ταν σχηματιζόταν  κόσμος. Parish, παροικία. Caliber, καλάπους, καλαπόδι. Brilliant, π τλαμπρός. Blame, π τ βλάπτω. Prune, π τ προύμνον, τ δαμάσκηνο. Solecism, σολοικισμός,  μμιλν σωσττν ττικ διάλεκτο  κάτοικος τν Σόλων Κιλικίας, που ατ συνέβαινε κα ο Ἀθηναοι τοὺς κορόϊδευαν. Laconic, π τ Λακωνία, λλ κα τν σπαρτιατικ λιτότητα, κ.ο.κ. Σ τί ποσοστντιστοιχεριθμς τοδανείου τν 120.000 λληνικν λέξεων στ σύνολο τς γγλικς γλώσσας; Πλησιάζει τ 28%. Ποι εναι τποσοστ τν λληνικν λέξεων στν ατρικρολογία, βάσει τογκυρου πιστημονικοῦ λεξικοῦ Dorland; Εναι 54%. Στ Ζωολογία λων των κλάδων (Πρωτόζωα, Μαλάκια, χθύες, ντομα, ρπετά, Πτηνά, Θηλαστικά), βάσει τς 13άτομης Animal Life Encyclopedia GRZIMEK φτάνει τκπληκτικ ποσοστ το 70.4%.
ναφέρθηκα προηγουμένως στς βασικς λέξεις σκέψεως κα ἐκφράσεως, πογγλικλλ κα ολλες ερωπαϊκς γλσσες χουν δανεισθῆ π τν λληνική. Ννα λάχιστο δεγμα, πο δανείζομαι ξανπ τν μελέτη το Κωνσταντινίδη: analysissynthesisantithesisproblemhypothesismethodtheorypracticeempiric,paradigmmusicorchestramelodyrhythmharmonyrhapsodyorganhypocricytheaterdramatragedycomedy,poetrylyrismsymptomdiagnosistherapypoliticdemocracytyrannyanarchydespotismoligarchyideaideology,logicdilemmacategoryprogramsystemorganizationetiologysymbolsyllablephrasedialect, κλπ, κλπ. Τδιο συμβαίνει κα μ τς νομασίες τν κυριώτερων κλάδων τν πιστημν. ς δομε μερικές: Aetiology, Anemology, Angiology, Anthropology, Ontology, Entomology, Ecology, Gynaecology, Geography, Hydrology, Myology, Oneirology, Mathematics, Penology, Petrology, Myrmecology, Malacology, Phytology, Osteology κα μπορ ν συνεχίσω πνα ποσοστλληνικν νομασιν πο φτάνει τ λιγότερο στ 70% τν κυριώτερων κλάδων λων των πιστημν.κόμα , δν θ συναντήσῃ κανες εκολα να μορφωμένο μερικάνο ἢ γγλέζο, πο δν θ χρησιμοποιήσῃ, που πάρχει καγγλοσαξωνικ λέξι, τ nostalgia ντ το homesickness, τ apathy ντ το indifference, τ energetic ντ το industrious  τ antithesis ντ το opposition. πίσης, γι παράδειγμα, στν γγλικπάρχουν δύο ὅροι, πο καθορίζουν τν πόγειο σιδηρόδρομο: στν γγλία τν λένε underground κα στν μερικ τν λένε subway. Ο ψυχαναλυτς μως, πο χρειάσθηκε ν δημιουργήσουν ναν ὅρο γι τ φοβία πο προξενε σρισμένουςνθρώπους τ βάθος, στποο εὑρίσκεται πόγειος σιδηρόδρομος, δν νομάστηκε οτε undergroundphobia οτε subwayphobia λλ bathysiderodromophobia. Τδιο συμβαίνει μ τος περισσότερους νεοδημιουργούμενους ρους στς διάφορες πιστμες. Παράδειγμα, πμε πάλι στν γγλική. Δν λέμε oldology, γι τν πιστήμη το γήρατος, youngology, γι τν πιστήμη ποφορ τος νέους  commerciatrics γι τν πιστήμη ποφορ τμπόριο, πτ old, τ young κα τ commerce, λλ gerontology, ephebiatrics κα emporiatrics. Δν λέμε insectology, π τinsect, οτε plantology, π τ plant, λλ entomology κα phytology, π τντομο κα τ φυτό. κτς μως πτ λεξιλόγιο, τγγλικχουν δανεισθῆ π τλληνικά τὸ συντακτικ κα τν γραμματική. Μ λίγα λόγια, νφαιρεθον τλληνικ «δάνεια», γγλικ γλῶσσα καταρρέει, λέει ριστείδης Κωνσταντινίδης. Τ La Trobe University τς Μελβούρνης, τ μεγαλύτερο τῆς Αστραλίας, χει τξς σύνθημα: Learn Greek to improve your English (μάθε ἑλληνικὰ γιὰ νὰ βελτιώσῃς τὰ ἀγγλικά σου). Ατ λέει περισσότερα κι π' σα επα μέχρι τώραγώ.
στερα π' λα ατά, τρώτημα πο ελόγως γεννιέται εναι τξς: τλληνικ δν χουν δανεισθῆπλλες γλσσες; Μσφαλς καχουν δανεισθῆ.  διαφορ εναι πόσες λέξεις δανείζεται μία γλῶσσα πμία λλη. Παράδειγμα, πμε πάλι στν γγλική: π τ σλαβικά, γγλικχει δανεισθῆ μόνο 34 λέξεις, καπτ τουρκικ 57, πάντα βάσει τς ργασίας το Κωνσταντινίδη. Πο 57 λέξεις κα πο 120.000, ποὺ δανείσθηκε ἡ ἀγγλική ἀπὸ τὴν ἑλληνική ;
Τ λέω λα ατ γιατί  σημεριν παγκοσμιοποίησι μπορε ν εναι κα πολτοποίησι. κούγεται δτι τγγλικ θ γίνουν κύρια γλῶσσα πικοινωνίας, στν χι κα τόσο μακριν πι μελλοντικ κόσμο, κάτι πονομίζω εναι σωστό: τγγλικχουν δη πιβληθῆ π μόνα τους σν γλῶσσα παγκόσμιας πικοινωνίας, χωρς ν περιμένουν ννομασθον πισήμως. λλ γιλους τοὺς λόγους, πονάφερα παραπάνω, πρν π μιτέλεια κμάθησι τν γγλικν, γι τος λληνες, ἀλλὰ καὶ παγκοσμίως, πιβάλλεται μι τέλεια  παράλληληκμάθησι τν λληνικν. Ατ πρέπει ν εναι παγκοσμίως  βασική γλῶσσα πρν πποιανδήποτε λλη. χι μόνο γιατί σ' ατ βασίσθηκαν τγγλικ κα ολλες δυτικοευρωπαϊκς γλσσες, πειδ ατ δάνεισε τςννοιες σκέψεως κα ἐκφράσεως, κάτι πο σημαίνει τι εναι γλῶσσα ννοιολογική, χι σημειολογική, λλκόμα κα γι τν πρακτικ λόγο τοῦ τι τλληνικ βοηθνε στν κμάθησι τν λλων ερωπαϊκν γλωσσν, φοατποτελον τν πηγή τους.
ννοιολογικ εναι μι γλῶσσα, πορολογιά της χει μία πρωτογενδιαίρετη σχέσι μ τ σημασία της. Π.χ. λέξη τραπέζι εναι π τ τέτρα=τέσσερα=τετράποδο, τετραπέζι, δηλαδ στηρίζεται σ τέσσερα πόδια. Τντίθετο τῆς ννοιολογικς εναι  σημειολογική, δηλαδή,  λέξη σημαίνει κάτι πο αθαίρετα τῆς χει ρισθῆ ν σημαίνῃ. Π.χ., πμε πάλι στγγλικά,  λέξη σκάϊ.
Προσωπικά, μιλάω κα γράφω διάφορες γλσσες, κα σν συγγραφέας γράφω, κατ καιρούς, πάντα στλληνικ γλῶσσα λλ πιστεύω σ ατ πο επε μερικανς συγγραφεὺς Βίκτωρ Ντέϊβις Χάνσον : «μ μισωστκμάθησι τν λληνικν, λλάζει  νος τονθρώπου».
Σς παρακαλ μν ξεχάσετε τὴνλλάδα κα τ γλῶσσα της. 
******
7. Δυστυχῶς ὁ Δρ. Σὰμ Τσέκουας δὲν εἶχε χρόνο νὰ παραμείνῃ πλησίον μας, ὁπότε θὰ τὸν μεταφέραμε καὶ σὲ ἄλλους Τηλεοπτικοὺς Σταθμοὺς καὶ Ραδιόφωνα, γιὰ νὰ δώσῃ συνεντεύξεις, καθὼς καὶ στὴν Ἀκαδημία Ἀθηνῶν, γιὰ νὰ τὸν βραβεύσῃ γιὰ τοὺς ἀνιδιοτελεῖς ἀγῶνες του.
8. Ἀπὸ 12 μέχρι 15 Σεπτεμβρίου 2014 θὰ τὸν ἔχουμε πάλι κοντά μας.
Θὰ προσπαθήσουμε νὰ ὀργανώσουμε μία ἐνδιαφέρουσα καὶ ὠφέλιμη ἐκδήλωσι, γιὰ νὰ συμπνευματισθοῦμε καὶ νὰ εὐφρανθοῦμε.
Τὸ πρόγραμμα θὰ ἀνακοινωθῇ ἐγκαίρως.
 Ἐπ’εὐκαιρίᾳεὐελπιστοῦμε τὰ διάφορα κανάλια νὰ δείξουν ἐνδιαφέρον καὶ νὰ τὸν παρουσιάσουν στὴν τηλεόρασι καὶ στοὺς διαφόρους Ραδιοφωνικοὺς Σταθμοὺς καὶ Ἱστοσελίδες.
9. Ἔχουμε γράψει καὶ στὸ Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν νὰ τὸν ἀνακηρύξῃ ὡς πρεσβευτὴ τῶν ἑλληνικῶν θέσεων καὶ ἀπόψεων. Τέτοιοι φιλέλληνες ἐπιβάλλεται νὰ ἀναγνωρίζωνται καὶ νὰ ὁρίζωνται ὡς πρεσβευτὲς καλῆς θελήσεως τῆς Ἑλλάδος καὶ ὄχι ὅπως ἡ κ. Γιάννα Ἀγγελοπούλου, ἡ ὁποία ἀλογίστως μετὰ τῶν συνεργατῶν της σπατάλησε ἄπειρα δισεκατομμύρια ἀπὸ τὰ θαλασσοδάνεια γιὰ εὐτελέστατα ὀλυμπιακὰ ἔργα ἀνεξελέγκτως καὶ ἀκόμη δὲν γνωρίζουμε πόσα δισεκατομμύρια ἐσπαταλήσθησαν ἀπὸ αὐτήν. Ἔκανε καὶ δεξιώσεις καὶ ἀπὸ τὰ ἄπειρα πυροτεχνήματα ἔπιασαν φωτιὰ τὰ «Τουρκοβούνια» καὶ δὲν παρέστη ἀνάγκη οὔτε κἄν τὸ κατῶφλι τῆς Ἀστυνομίας νὰ πατήσῃ. Ἐὰν ἦταν κάποιο ἀνόητο ἄσημο πλάσμα ἢ κάποιος γέρος ἢ κάποια γριούλα καὶ ἀπὸ τὸν ὑπερβολικὸ κάματο δὲν προλάβαινε νὰ σβήσῃ κάποια φωτιά, ποὺ προξένησε, θὰ πήγαινε ἀμέσως αὐτόφωρο καὶ θὰ ἤτανε στὴν φυλακή. Ἡ κ. Γιάννα Ἀγγελοπούλου συνέχισε καὶ τὴν ἑπομένη ἡμέρα νὰ κάνῃ ξέφρενο γλέντι, γιὰ νὰ χωρέσουν καὶ οἱ ὑπόλοιποι Ὑπουργοί, Βουλευτὲς καὶ λοιποὶ ἰθύνοντες, ποὺ δὲν χώρεσαν τὴν προηγουμένη ἡμέρα…
10. Πληροφορούμεθα δὲ ὅτι ἡ κ. Γιάννα Ἀγγελοπούλου λαμβάνει ἀκόμη καὶ σήμερα 54.000 € ἐτησίως ὡς καλὴ πρέσβυς τῆς Ἑλλάδος …
11. Ἰδοὺ πῶς σπαταλᾶται ὁ ἱδρῶτας τοῦ βαρύτατα φορολογουμένου πτωχοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ καὶ οἱ ἰθύνοντες συνεχίζουν νὰ ἐφαρμόζουν τὸ δόγμα τῆς δημοσιονομικῆς πολιτικῆς :
«Ἅπαξ ἐπιβληθέντες φόροι οὐδέποτε καταργοῦνται.
Καὶ ἐὰν καταργηθοῦν, ἐπανέρχονται ὑπὸ ἀγριωτέρα μορφή.»
12. Ἐπιθυμώντας νὰ ἐνισχύσουμε τὸ σπουδαῖο ἔργο τοῦ Δρ. Σὰμ Τσέκουας ἀπευθυνθήκαμε ἐπίσης καὶ στὸννέο Ὑπουργὸ Παιδείας κ. Ἀνδρέα Λοβέρδο νὰ ὁρίσῃ τὴν ἀπόσπασι Ἕλληνος διδασκάλου στὴν πατρίδα τοῦ ἀγαπητοῦ μας κ. Σάμ, τὸ Tochisville στὸ Oso / Lagosτῆς Νιγηρίας, ὅπου ἀπὸ τὸν προσεχῆ Σεπτέμβριο 250 παιδάκια θὰ διδάσκωνται τὴν ἑλληνικὴ γλῶσσα, μὲ πρωτοβουλία καὶ προσωπικὴ διδασκαλία τοῦ Δρ. Σὰμ Τσέκουας.
13. Ἐλπίζουμε ὁ κ. Ὑπουργὸς Παιδείας νὰ ἀνταποκριθῆ σὲ αὐτὸ τὸ αἴτημα καὶ νὰ μὴ κωφεύσῃ μὲ τὴν εὐτελῆ δικαιολογία ὅτι «κάνουμε οἰκονομίες».
Ἐπ᾿ οὐδενὶ λόγῳ ἐπιτρέπεται νὰ εἴμεθα «πάμφθηνοι στὸ ἀλεύρι καὶ ἀκριβοὶ στὰ πίτουρα» …
14. Παρακαλοῦμε τοὺς φίλους νὰ ἀναρτήσουν τὰ ἀνωτέρω στὶς ἔγκυρες καὶ εὐπρεπεῖς ἱστοσελίδες τους καὶ νὰ ἐπιμένουν καὶ αὐτοἰ, ὅπως τὰ αἰτήματά μας ἐγκριθοῦν ἀπὸ τὸ Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν καὶ τὸὙπουργεῖο Παιδείας.

Πρὸς τοῦτο σᾶς εὐχαριστοῦμε θερμότατα ἐκ τῶν προτέρων.

ΙΔΡΥΜΑ ΠΡΟΑΣΠΙΣΕΩΣ ΗΘΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΑΞΙΩΝ

                                             ΦΩΤΕΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ


_______________