ΕΛΛΑΔΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ -

ΕΛΛΑΔΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ -
..........................................................ΕΛΛΑΔΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ - Αρχαιολογικοί χώροι και Μνημεία στην Ελλάδα. Ελληνικός Πολιτισμός
Η Φωτό Μου
Καθημερινά... με τον Πάνο Αϊβαλή

*
news for Greeks and Greece from the World * Editor: Panos S. Aivalis, journalist * email: panosaivalis2@gmail.com*
..................................................* *ΜΑΪΟΣ 2017* .........................Καλημέρα στον απανταχού Ελληνισμό *
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.................. ειρήνη, αγάπη και ελπίδα στις καρδιές μας. Αναστάσιος Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας *
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Οι ’Ελληνες…δέχονται όλους τους αδικημένους ξένους και όλους τους εξωρισμένους από την πατρίδα των δι’ αιτίαν της Ελευθερίας». Ρήσεις του Ρήγα Βελεστινλή

~

 my-tips-collection

….................…."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"…..

!!!


Οι εικόνες της ημέρας
Ελληνική Σελίδα - Το ΑΠΕ-ΜΠΕ κάνει στάση καθημερινά στους σταθμούς του Μετρό

Τετάρτη, 23 Μαρτίου 2016

Συνέντευξη Πελεγρίνη για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό


...και όπως κάτι ο Ισοκράτης: «Έλληνες είναι οι της Παιδείας μετέχοντες».

Η συνέντευξη του υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Θεοδόση Πελεγρίνη στην Panhellenic Post: 

ΡΗΡ: Κύριε υφυπουργέ, η μέρα σας ξεκινάει με την ομογένεια και την ελληνόγλωσση εκπαίδευση ! Πως νιώθετε γι αυτό; 
Πελεγρίνης: Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό, αποτελούσε ανέκαθεν για το Υπουργείο Παιδείας, και όχι μόνον τώρα, πρώτη προτεραιότητα. Σ΄ αυτόν τον δρόμο βαδίζουμε και εμείς, προσπαθώντας αδυναμίες, αγκυλώσεις οι οποίες υπάρχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία της ελληνικής ομογένειας να τις θεραπεύσουμε. Και ο στόχος είναι αυτή η θεραπεία να γίνει με τη συναίνεση όλων στο βαθμό που μπορεί να επιτευχθεί. 
ΡΗΡ: Στο πνεύμα αυτό, προφανώς, συστήσατε και την Επιτροπή για να δει τα θέματα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό; 
Πελεγρίνης: Θα έλεγα, επειδή εδώ στην Ελλάδα όταν λέμε Επιτροπή σημαίνει ότι παραπέμπεις ένα θέμα στις καλένδες, συνέστησα μία Ομάδα Εργασίας να εξετάσει όλο το πλέγμα των ζητημάτων της ελληνικής ομογένειας όσον αφορά στην εκπαίδευση την ελληνόγλωσση. 
ΡΗΡ: Αυτή η Ομάδα Εργασίας, γνωρίζει τα προβλήματα στην ομογένεια; 
Πελεγρίνης: Όταν λέμε ομογένεια, κύριε Μαλασπίνα, γνωρίζουμε όλοι ότι δεν είναι ομοιογενής. Δεν είναι ίδια τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ομογένεια –πολύ περισσότερο στα εκπαιδευτικά- σε όλα τα μέρη του κόσμου. Άλλα είναι τα προβλήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες, άλλα στη Γερμανία, άλλα στην Γαλλία κ.ο.κ. Έτσι, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας αυτή την ποικιλία που υπάρχει και να δημιουργηθεί ένα πλαίσιο τέτοιο που να δίνει τη δυνατότητα ώστε αυτές οι ιδιαιτερότητες που υπάρχουν κατά τόπους να ληφθούν υπόψη. Αυτή η Επιτροπή, θα πρέπει να σας πω, έχει προχωρήσει πολύ το έργο της και ήδη βρίσκεται στο τελικό στάδιο. Υπολογίζω σε καμιά δεκαριά μέρες να έχω τις προτάσεις οπότε αυτές οι προτάσεις θα τεθούν υπόψη των ανθρώπων στην ομογένεια για να καταλήξουμε σε ένα τελικό θεσμικό πλαίσιο. 
ΡΗΡ: Από πλευράς προβλημάτων πώς τα έχετε ιεραρχήσει; 
Πελεγρίνης: Για προφανείς λόγους, τα μεγαλύτερα προβλήματα που ανακύπτουν είναι στη Γερμανία όπου υπάρχει πολύ μεγάλος ελληνισμός. Εκεί θα έλεγα από τόπο σε τόπο υπάρχουν ιδιαίτερα προβλήματα και αυτός ήταν ο λόγος της επίσκεψής μου. Είδα προβλήματα και βάση αυτών θα προσπαθήσουμε να διαμορφώσουμε ένα πλαίσιο. Θα πρόσθετα δε ότι ένα πρόβλημα μεγάλο που έχει δημιουργηθεί στην Γερμανία είναι, σύμφωνα με έναν Νόμο του ’11, η κατάργηση του Λυκείου στα ελληνόγλωσσα σχολεία. Μία προκάτοχός μου πριν 2-3 χρόνια πήγε στη Γερμανία όπου είπε ότι τα Λύκεια θα καταργηθούν. Αυτό δημιούργησε μεγάλη αναστάτωση με την έννοια ότι ένα παιδί που βρίσκεται στη Δευτέρα Γυμνασίου τι θα κάνει από τη στιγμή που καταργείται το Λύκειο; Το χειρότερο δε είναι ότι ένα παιδί που μπαίνει στο σχολείο, στο Δημοτικό, ξέροντας ότι δεν πρόκειται να ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του στο Λύκειο, ο γονιός φροντίζει και το στέλνει σε γερμανικό σχολείο. Έτσι παρατηρείται το εξής φαινόμενο: Όπως μου έλεγε ο Γενικός Πρόξενος στο Ντίσελντορφ, έχει κάνει μία καταγραφή πόσα ελληνόπουλα περίπου υπάρχουν που εκπαιδεύονται και ο αριθμός είναι περίπου στις 7-7.500 χιλιάδες. Από αυτούς ξέρει που είναι τα μισά. Τα υπόλοιπα μισά έχουν «χαθεί». Κλείσανε Λύκεια, κλείσανε σχολεία… Έτσι, λοιπόν, η πρώτη μου δουλειά ήτανε –γυρίζοντας πίσω- να εισηγηθώ στον Υπουργό τον κ. Φίλη να γίνει μια τροπολογία τέτοια που να καθησυχάζει τον κόσμο ότι δεν υπάρχει μία τέτοια πρόθεση στο Υπουργείο να κλείσει το Λύκειο και να δημιουργηθούν προβλήματα. 
ΡΗΡ: Δηλαδή, κύριε Υφυπουργέ, με την σχεδιαζόμενη μεταρρύθμιση, δεν θα κλείσει το Λύκειο στη Γερμανία; 
Πελεγρίνης: Όλα αυτά θα εξετασθούνε. Και οποιαδήποτε μεταρρύθμιση πρόκειται να εισαχθεί, θα πρέπει να σας πω κύριε Μαλασπίνα, θα έχει μέσα της το στοιχείο της μεταβατικότητας. Δεν πρόκειται να αιφνιδιάσουμε. Γιατί μια μεταρρύθμιση για να πετύχει πρέπει να λάβει μεταξύ άλλων δύο πράγματα υπόψη της: Δεν καταστρέφεις ότι υπάρχει επειδή είναι παλιό. Ό,τι λειτουργεί, θα μείνει. Και, Πρέπει να δίνει προοπτική. Δηλαδή δεν μπορείς να καταργήσεις το Λύκειο, αν σκέφτεσαι να το κάνεις, από τη μια μέρα στην άλλη. Πρέπει να δώσεις τουλάχιστον 5-6 χρόνια περιθώριο να ολοκληρώσουν τα παιδιά τις σπουδές τους και, συγχρόνως, θα δεις αν αυτή η μεταρρύθμιση μπορεί να λειτουργήσει. 
ΡΗΡ: Μια και βρεθήκαμε στη Γερμανία, κύριε Υφυπουργέ, το ένα θέμα πράγματι είναι αυτό που είπατε με τα Λύκεια. Δεν ήταν ξεκάθαρο, όμως, ή εγώ δεν το κατάλαβα, επιτρέψτε μου. Δεν θα κλείσετε τα Λύκεια, τελεία και παύλα ή θα το δείτε αργότερα πως θα εξελιχθεί το θέμα; 
Πελεγρίνης: Βεβαίως θα το δούμε πως θα εξελιχθεί. Αλλά λέω δεν πρόκειται να αιφνιδιάσουμε. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Υπάρχουνε στη Γερμανία δύο τύποι σχολείων. Είναι τα αμιγώς ελληνικά σχολεία που στο Ντίσελντορφ, για παράδειγμα, θέλουν να υφίστανται. Και υπάρχουν τα δίγλωσσα λεγόμενα σχολεία, σχολεία δηλαδή που το γερμανικό Κράτος αναλαμβάνει όλα τα έξοδα λειτουργίας, τα μαθήματα γίνονται στην γερμανική γλώσσα και υπάρχουνε μέσα στο πρόγραμμα και μαθήματα που έχουν να κάνουν με τον ελληνικό πολιτισμό στην ελληνική γλώσσα. Αυτά τα σχολεία, δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα. Μπορεί αύριο-μεθαύριο στο Ντίσελντορφ οι ίδιοι εκεί οι παράγοντες να πούνε ότι, ξέρεις, εμείς θέλουμε να κάνουμε τα σχολεία δίγλωσσα. Οπότε, εκ των πραγμάτων, αίρεται το θέμα Λυκείου. Λάβετε υπόψη ότι αυτό δεν είναι μία, απλώς, υπόθεση. Είχαν έρθει εκπρόσωποι του υπουργείου Παιδείας από το Κράτος της Έσσης και η πρόεδρος των γονέων εκεί οι οποίοι – επειδή τα σχολεία είναι ελληνόγλωσσα- θέλουνε να γίνουν δίγλωσσα. Ήδη ζήτησα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής να ορίσουν τρεις εμπειρογνώμονες από δω, να συγκροτηθεί μία ελληνο-γερμανική επιτροπή να συντάξει ένα σχέδιο πως θα μπορούσε να λειτουργήσει το σχολείο αυτό. Κύριε Μαλασπίνα, δεν πρόκειται εμείς να παρέμβουμε και να ανατρέψουμε τα πράγματα χωρίς να υπάρχει η συναίνεση των ανθρώπων εκεί. Είναι απόλυτο αυτό ότι δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε προβλήματα. 
ΡΗΡ: Υπουργέ μου, να μείνουμε λίγο ακόμη στη Γερμανία. Συζητείται σήμερα (Παρασκευή 18 Μαρτίου 2016) στη Βουλή επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας και Τομεάρχη Απόδημου Ελληνισμού, κ. Αναστάσιου Δημοσχάκη από κοινού με βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, για την τύχη του ημιτελούς ελληνικού Σχολείου στο Μόναχο που κινδυνεύει να χαθεί, αν δεν προχωρήσει μέχρι τον Ιούνιο… 
Πελεγρίνης: Μου δίνετε την ευκαιρία να ενημερώσω, γιατί ένας βασικός λόγος που πήγα στη Γερμανία ήταν για να σωθεί το κτήριο του σχολείου αυτού. Η Βαυαρική κυβέρνηση διέθεσε το 2001 ένα οικόπεδο έκτασης 11 στρεμμάτων να κτισθεί εκεί το ελληνικό σχολείο. Το οποίο, βέβαια θα είναι σύμφωνα με τα σχολεία που υπάρχουν στην Βαυαρική Επικράτεια, δίγλωσσο, αλλά θα ‘ναι ελληνικό, ιδιοκτησία του ελληνικού Κράτους. Συγχρόνως ανέλαβε την υποχρέωση η Βαυαρική Κυβέρνηση να χρηματοδοτήσει το σχολείο αρχικά κατά 80%. Για κάποιο λόγο έχει καθυστερήσει η οικοδόμηση του κτιρίου. Εν πάση περιπτώσει, τους τελευταίους μήνες κινηθήκαμε, ξεκίνησε να χτίζεται το σχολείο αυτό και αυτή τη στιγμή έχει ριχθεί η πρώτη πλάκα. Είναι ένα τεράστιο εργοτάξιο και πραγματικά εντυπωσιάστηκα με τον τρόπο δουλειάς. Το πρόβλημα είναι από την ελληνική Κυβέρνηση, να χρηματοδοτηθεί. Να βάλει, δηλαδή και η ελληνική Κυβέρνηση το ποσόν που της αναλογεί για να προχωρήσει. Όπως ξέρετε η οικονομική κατάσταση εδώ είναι τραγική. 
 Μίλησα με τον αρμόδιο υπουργό Παιδείας της Βαυαρίας, ζητώντας του –λόγω της κατάστασης που υπάρχει εδώ- και για να μην χαθεί το κτίριο, διότι αν δεν κτισθεί το κτίριο εμπεριέχεται όλο στο γερμανικό Κράτος, να γίνει χρηματοδότηση αυτού του ποσοστού που αναλογεί στη βαυαρική κυβέρνηση (που έχει, ύστερα από δικαστική απόφαση, τελικά κατέβει στο 70%) όχι στο τέλος, αλλά στην εξέλιξη του έργου. Κατ΄αρχάς μου είπε ο υπουργός ότι αυτό δεν μπορεί να το κάνει διότι δεσμεύεται από τους νόμους τους γερμανικούς. Εν πάση περιπτώσει, επειδή είναι ένας άνθρωπος φιλέλλην –έχει κάνει το διδακτορικό του πάνω στον Ελληνισμό της Βαυαρίας- βρέθηκε μία λύση και είπαμε να κατατεθεί άμεσα ο Τεχνικός Φάκελος. Αυτό άμεσα το ξεκίνησα και ήδη ο δικηγόρος εκεί ο κ. Βλαχόπουλος πήρε εντολή να καταθέσει τον φάκελο αυτόν. 
Και θα πρέπει μέχρι τον Ιούνιο να γίνει ο σκελετός του κτιρίου, δηλαδή να σηκωθούν και οι άλλοι όροφοι. Για να κτισθούν αυτοί οι όροφοι, χρειάζονται περί τα 5 εκατομμύρια ευρώ. Ήδη μίλησα με τον υπουργό Υποδομών τον κ. Σπίρτζη υπολογίζω ότι σήμερα (Παρασκευή 18 Μαρτίου 2016) θα υπογράψει το χαρτί, μία προέγκριση ούτως ώστε από το υπουργείο Ανάπτυξης -διότι η χρηματοδότηση αυτή έχει εγγραφεί στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών- να δοθούν τα λεφτά αυτά. ΡΗΡ: Είσθε αισιόδοξος ότι θα τα καταφέρετε; Πελεγρίνης: Εφόσον γίνουν αυτά, τότε το έργο θα προχωρήσει, υπολογίζω καλά. Και θα μπορέσουμε να αποκτήσουμε αυτό το κτίριο το οποίο πραγματικά θα είναι ένα κόσμημα, ένα κτήριο τεράστιο, σύγχρονο, με κλειστό Γυμναστήριο. Είναι ένα κτήριο που πρέπει να το κρατήσουμε. Συνεπώς τα πράγματα βρίσκονται σε εξέλιξη, έχω την εντύπωση ότι εφόσον εξελιχθούν έτσι όπως σας περιέγραψα τα πράγματα, θα σωθεί το κτήριο και θα περιέλθει στο ελληνικό Κράτος. Κινδυνέψαμε να χάσουμε το κτήριο. Έχω την εντύπωση ότι τώρα υπάρχει φως ότι μπορεί το κτήριο αυτό να διασωθεί. 
ΡΗΡ: Θα είναι Δημοτικό-Γυμνάσιο; 
Πελεγρίνης: Στη συζήτηση που είχα με τον Βαυαρό υπουργό της Παιδείας, το Πρόγραμμα το αναλυτικό που έχει συγκροτηθεί για το δίγλωσσο σχολείο είναι μέχρι της Τετάρτης Δημοτικού, διότι όπως ξέρετε, το Γυμνάσιο στην Γερμανία αρχίζει από την Πέμπτη Δημοτικού. Πρέπει να συνεχισθεί το πρόγραμμα και συμφωνήσαμε να συσταθεί μία ελληνο-βαυαρική επιτροπή με τέσσερα μέλη από εδώ από το ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) και τέσσερα από το Βαυαρικό κράτος. Ήδη τα μέλη από το ΙΕΠ του Υπουργείου Παιδείας ορίστηκαν, στέλνονται στον υπουργό εκεί ούτως ώστε να συγκροτηθεί το αναλυτικό πρόγραμμα για τα άλλα δύο χρόνια και να συνεχισθεί απρόσκοπτα η λειτουργία του. 
ΡΗΡ: Ας επιστρέψουμε κύριε Υφυπουργέ, στην Επιτροπή Εργασίας που έχετε συστήσει -μην την λέω, λοιπόν και ‘γω Επιτροπή -ξέρετε, κάποτε ο Σπύρος Μαρκεζίνης ως πρόεδρος του Κόμματος των Προοδευτικών, έλεγε από τον προεκλογικό εξώστη πως η τότε Κυβέρνηση σύστηνε όλο επιτροπές για να συσκέπτονται γιατί, δεν μπορούσαν κατά μόνας να σκεφθούν!- Μου περιγράψατε, λοιπόν, την Ομάδα Εργασίας ως να έχει σχεδόν τελειώσει το έργο που της αναθέσατε! Σε δέκα μέρες, είπατε θα έχετε τις προτάσεις της. Το ερώτημά μου κύριε Υφυπουργέ είναι τούτο: Να υποθέσω, λοιπόν, ότι έχει συγκεντρώσει από όλες τις ελληνικές παροικίες του εξωτερικού τις ανάγκες, τις προτεραιότητες, έχουν μιλήσει τα μέλη της Ομάδας Εργασίας με ομογενειακούς θεσμικούς παράγοντες της εκπαίδευσης, με εκπαιδευτικούς, με οργανώσεις, με την Εκκλησία στην Αμερική, την Αυστραλία, την Γαλλία, παντού; Αλλιώς πως έχει τελειώσει την εργασία της; Πελεγερίνης: Από τη στιγμή που συγκροτήθηκε αυτή η ομάδα –δόθηκε μία πλατφόρμα μέσω του διαδικτύου, οποιοσδήποτε, ό,τι προτάσεις είχε, τις έχει καταθέσει… 
ΡΗΡ: Έχουν κατατεθεί διαδικτυακά τέτοιες προτάσεις; 
Πελεγρίνης: Υποθέτω ναι. Απ, ό,τι ξέρω, δεν μπορώ τώρα να σας πω συγκεκριμένα. Ακούστε, εγώ την επιτροπή την άφησα να δουλέψει απερίσπαστα. Είναι ειδικοί άνθρωποι, είναι πενταμελής ομάδα, είναι δύο μέλη από το ΙΕΠ και το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, και δύο από αντίστοιχες υπηρεσίες από το Υπουργείο Εξωτερικών -γιατί η ελληνική ομογένεια δεν είναι μόνον εκπαίδευση είναι και ζήτημα εθνικής σημασίας- με πρόεδρο τον κ. Παπακωνσταντίνου, έναν εμπειρογνώμονα, άξιο επιστήμονα. Αυτή η Ομάδα Εργασίας, δούλεψε συστηματικά και έχει κάνει αυτή την πλατφόρμα. Έχει ζητήσει από τους πάντες τις προτάσεις, τις οποίες έχει λάβει υπόψη της. Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθέτησε όλες τις προτάσεις. Υποθέτω έκρινε αυτές οι οποίες βοηθούνε. Σε κάθε περίπτωση, η επιτροπή θα παραδώσει τις προτάσεις της, το υπουργείο είναι αυτό που θα αποφασίσει, η πολιτική ηγεσία. Θα συζητήσω και με τον Υπουργό τον κ. Φίλη και βεβαίως θα τεθούν υπόψη και των ανθρώπων εκεί, των ομογενών μας, αν έχουν κάτι να παρατηρήσουν, να το πούνε. Δηλαδή γίνηκε ένας δημοκρατικός διάλογος, αλλά όχι ένα διάλογος για το διάλογο, ένας διάλογος να καταλήξουμε κάπου. ΡΗΡ: Πώς δεν τοποθετήθηκαν και ομογενείς ειδήμονες, ως μέλη της Ομάδας Εργασίας; Θέλω να πω, παράγοντες της ομογενειακής εκπαίδευσης, που ζουν έξω και ξέρουν τα προβλήματα, αντί να συλλέγουμε ηλεκτρονικά σκόρπιες ιδέες… 
Πελεγρίνης: Κύριε Μαλασπίνα, θα έπρεπε να κάνουμε μία Επιτροπή με 100 μέλη… 
ΡΗΡ: Συγγνώμη, όχι 100, θα έλεγα 20 μέλη… 
Πελεγρίνης: Και αυτά είναι πολλά. Δεν λειτουργούν έτσι οι ομάδες Εργασίας. Διότι ακόμα και στο Σουδάν π.χ. επειδή συμβαίνει να έχω γεννηθεί εκεί… 
ΡΗΡ: Αυτό είναι αποκάλυψη για μένα, υπουργέ μου. Είσθε και σεις, λοιπόν, ομογενής; 
Πελεγρίνης: Εγώ είμαι γιός μεταναστών και πατέρας μεταναστών! Διότι μας έφεραν οι γονείς μας πολύ μικρούς από το Σουδάν εδώ για να σπουδάσουμε, εκπαιδευτήκαμε εδώ, τα παιδιά μου σπούδασαν εδώ, και λόγω της συγκυρίας, βρίσκονται σήμερα στο εξωτερικό. Δύο από τα τρία! Για να απαντήσω, τώρα, στο ερώτημά σας, αν πεις θα βάλω από τη Γερμανία, από την Αμερική θα ερχότανε ο καθένας και θα ήθελε να μπει μέσα… Δεν είναι ο λόγος του αποκλεισμού. Ο διάλογος γίνηκε μέσω του τρόπου αυτού που σας είπα. Και σε κανένα μέρος του κόσμου δεν γίνεται διάλογος με τη φυσική συμμετοχή όλων των ενδιαφερομένων. Θα σας πω και το εξής: Στη Γερμανία για παράδειγμα, αν υποτεθεί ότι έπρεπε να μπει κάποιο μέλος από εκεί, θα ήθελε το Ντίσελντορφ, θα ήθελε το Μόναχο ο κάθε ένας θα ήθελε από την περιοχή του… 
ΡΗΡ: Συγγνώμη, εάν κύριε Υπουργέ παίρνατε στην Επιτροπή τον Πρόεδρο μιας δευτεροβάθμιας οργάνωσης, όπως είναι η Ομοσπονδία διδασκάλων, για παράδειγμα, και εάν ο πρόεδρος αυτός είχε εντολή να συγκεντρώσει και να επεξεργαστεί τις προτάσεις των ειδικών της περιφέρειάς του, θα είχαμε ένα μέλος στην Επιτροπή που θα κόμιζε επεξεργασμένες προτάσεις . 
Πελεγρίνης: Κύριε Μαλασπίνα, πήγα στην Αμερική και είδα διαφορετικές απόψεις. Ο κάθε ένας πολεμάει τον άλλον. Η πρόταση που θα έβγαινε από την Αμερική, με πλειοψηφία, θα αμφισβητείτο και θα άρχιζε ο πόλεμος εκεί… Ο λόγος που δεν βάλαμε ομογενείς είναι για να έχει αποτέλεσμα η Επιτροπή, να βασιστεί στο δημοκρατικό διάλογο και προς όφελος της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό. Αυτός είναι ο στόχος μας. 
ΡΗΡ: Μια και βρισκόμαστε στην Αμερική, συναντηθήκατε με τον Αρχιεπίσκοπο Δημήτριο. Η Εκκλησία και στην Αμερική και σε άλλες ομογενειακές παροικίες ανά τον κόσμο, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην εκπαίδευση. Τι αποκομίσατε από τη συζήτηση μαζί του; 
Πελεγρίνης: Πράγματι, βασικότατο ρόλο. Εγώ και δημόσια και στον Αρχιεπίσκοπο τον οποίο τον γνωρίζω από τον περασμένο αιώνα, τον σέβομαι αφάνταστα γιατί είναι ένας Ιεράρχης εξαιρετικός, ευαίσθητος, μορφωμένος, ένας άνθρωπος με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον ελληνισμό, συζήτησα και μαζί του. Και ανακοίνωσα και δημόσια ότι αν τα ελληνόπουλα στην Αμερική μιλάνε ελληνικά, το χρωστάνε κατά βάση στην Εκκλησία. Διότι η Εκκλησία είναι αυτή η οποία δημιουργεί αυτά τα σχολεία τα κοινοτικά, αυτή είναι που τα στηρίζει και συνεπώς η συμβολή της Εκκλησίας είναι πέραν πάσης αμφιβολίας. Από κει και έπειτα, όμως, κοιτάει κανένας εάν μπορεί αυτή η εκπαίδευση να αποκτήσει ακόμα καλύτερο χαρακτήρα. Πιστεύω ότι ένα βασικό στοιχείο που θα βοηθήσει την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, είναι οι δάσκαλοι να έχουν τη μέγιστη δυνατή πιστοποίηση. Το ελληνικό Κράτος στην κατάσταση που βρίσκεται, και στην έκταση που είναι η Αμερική, δεν μπορεί να συνεχίσει να τροφοδοτεί. Βεβαίως θα συνεχίσει να το κάνει αυτό, αλλά ο στόχος είναι η ομογένεια εκεί να αποκτήσει την αυτάρκεια. 
ΡΗΡ: Θίγετε ένα πολύ σημαντικό ζήτημα, αυτό των αποσπασμένων δασκάλων… 
Πελεγρίνης: Αυτό λοιπόν το οποίο πρότεινα και δημόσια και στον Αρχιεπίσκοπο είναι να γίνει μία ανοιχτή πρόσκληση όποια Παιδαγωγικά Τμήματα Πανεπιστημίων της Αμερικής θέλουνε μέσα στο Πρόγραμμά τους να εντάξουν και ένα ελληνικό πρόγραμμα, έτσι ώστε ο απόφοιτος αυτού του τμήματος να έχει τη δυνατότητα να εργασθεί ως εκπαιδευτικός. Και από εκεί πλέον η Εκκλησία, η Κοινότητα οποιοσδήποτε, να επιλέγει αυτόν που θεωρεί ικανότερο. 
ΡΗΡ: Πώς είδε την πρόταση αυτή ο σεβασμιότατος; 
Πελεγρίνης: Μου είπε ο Αρχιεπίσκοπος ότι ήδη στη Βοστώνη υπάρχει ένα Κέντρο Ορθοδοξίας το οποίο ίδρυσε ο μακαριστός Ιάκωβος και το οποίο λειτουργεί. Του είπα ότι και αυτό το Κέντρο μέσα σ΄ αυτόν τον σχεδιασμό μπορεί να ενταχθεί. Είχε την επιφύλαξή του για το εάν θα δεχθούν τα αμερικανικά Πανεπιστήμια. Σεβαστή η επιφύλαξη κι αυτό που συμφωνήσαμε είναι ότι εγώ θα ανακοινώσω δημόσια αυτή την πρόταση με την επισήμανση ότι ο Αρχιεπίσκοπος επιφυλάσσεται να το σκεφθεί το θέμα να καταλήξουμε σε μία συναινετική λύση. Αυτό και τίποτα άλλο. 
ΡΗΡ: Γιατί δυσκολεύεσθε να στείλετε Έλληνες εκπαιδευτικούς; 
Πελεγρίνης: Θα πρέπει να σας πω το εξής: Άμα φύγει ένας εκπαιδευτικός από την Ελλάδα να πάει να δουλέψει στην Αμερική, γνωρίζετε καλύτερα από εμένα ότι θα συναντήσει τεράστιες δυσκολίες, γιατί πρέπει να περάσει ειδικές εξετάσεις για να μπορέσει να ασκήσει το επάγγελμα του εκπαιδευτικού και το βασικό του πρόβλημα θα είναι η γλώσσα. Όταν, όμως έχει αποφοιτήσει κάποιος από ένα αμερικανικό πανεπιστήμιο όπως σας το περιέγραψα, Παιδαγωγικό, που μέσα του θα έχει και την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, πολύ πιο εύκολα θα μπορέσει να αναζητήσει δουλειά στην Αμερική, διότι ήδη θα είναι κάτοχος και της νοοτροπίας και της γλώσσας. Αυτές τις σκέψεις είχα στο μυαλό μου, αυτές τις σκέψεις ανακοίνωσα. Δεν είναι αποφάσεις αυτές, είναι μία πρόταση προς συζήτηση. Αυτήν την εβδομάδα μεταβαίνει στην Αμερική ο υπουργός ο κ. Φίλης ο οποίος θα συζητήσει και με τον Αρχιεπίσκοπο και με τους παράγοντες εκεί. Είμαστε σε μία διαδικασία συζήτησης. Δεν θέλουμε να επιβάλουμε κάτι, διότι εάν δεν συναινέσει η ομογένεια το καλύτερο σύστημα να φέρεις, θα απορριφθεί. 
ΡΗΡ: Παρακαλώ, σε τούτη την ερώτηση, να μου απαντήσετε με την ιδιότητα του δασκάλου: Υπάρχουν πολλοί που λένε ότι στην ομογένεια ο δάσκαλος έχει σημασία να είναι Έλληνας, να προέρχεται από την Ελλάδα να έχει τα βιώματα να μπορέσει να μεταδώσει την αγάπη για την Ελλάδα, να έχει περπατήσει στην Ακρόπολη, να τους μάθει την ελληνική αλφάβητο, ναι, αλλά μαζί και την ελληνική μυθολογία. Αν σκεφθούμε, επιτρέψτε μου κύριε Υφυπουργέ, ότι μιλάμε για μαθητές τρίτης και τέταρτης γενιάς που δεν έχουν επισκεφθεί ποτέ την Ελλάδα. Με αυτήν την έννοια λέμε, όσοι το υποστηρίζουμε, ότι θα ήταν προτιμότερο ο δάσκαλος να είναι Έλληνας, με όποιες δυσκολίες–. Φυσικά, είναι απαραίτητο να υπάρχουν και οι ομογενείς δάσκαλοι, καθ΄όλα ικανοί, σε μία αναλογία, όμως, π.χ. 10 Έλληνες δάσκαλοι πέντε ομογενείς.- Χρειαζόμαστε να μεταλαμπαδεύσει ο δάσκαλος στο παιδί το ενδιαφέρον για την Ελλάδα, να δημιουργήσει φιλέλληνες. Υπό ιδανικές συνθήκες, βεβαίως. 
Πελεγρίνης: Κύριε Μαλασπίνα, είπατε τη λέξη ιδανικές συνθήκες. Να ‘χεις Έλληνες εκπαιδευμένους, με πιστοποιημένη τη γνώση τους, να μεταφέρουν τις εμπειρίες τους από δω εκεί… Αυτή, πράγματι, είναι ιδανική κατάσταση και μακάρι να γίνει. Δηλαδή, αυτό που λέτε με άλλα λόγια είναι σαν να βρίσκονται μέσα στον τόπο μας οι άνθρωποι αυτοί. Η ομογένεια. Πρέπει να λάβετε, όμως, υπόψη δύο πράγματα: Ο ομογενής ζει σε ένα ξένο κράτος, οφείλει, γιατί εκεί θα δουλέψει, εκεί θα αναδειχθεί, εκεί θα προοδεύσει να ξέρει τη γλώσσα, τη νοοτροπία και τον πολιτισμό… 
ΡΗΡ: Μα τα έχει αυτά στο αμερικάνικο σχολείο… 
Πελεγρίνης: Δεν είναι απόλυτο αυτό. Συμφωνούμε ότι αυτό είναι το ένα κομμάτι. Και από την άλλη μεριά, πρέπει να έχει την ελληνόγλωσση εκπαίδευση για να κρατήσει την επαφή του με την μητέρα πατρίδα. Και εμείς έχουμε ανάγκη τους ομογενείς και οι ομογενείς την μητέρα πατρίδα. Λέει όμως κάτι ο Ισοκράτης: « Έλληνες είναι οι της Παιδείας μετέχοντες». Επομένως εάν έχεις από δω δασκάλους με εμπειρία, όπως είπατε, από την Ελλάδα και έχεις και ντόπιους εκπαιδευτικούς οι οποίοι έχουν ενστερνισθεί τον ελληνικό πολιτισμό, δεν θα μπορούν να διδάξουν αυτοί; Θέλω να πω ότι πρέπει να φθάσουμε σε μία λύση που να μην είναι απόλυτη. Πρέπει να είναι μία λύση η οποία θα λαμβάνει υπόψη της όλες τις παραμέτρους. Αυτός είναι ο στόχος μας. Εμείς δεν είπαμε θα αποκλειστούν αύριο, μεθαύριο οι Έλληνες δάσκαλοι… 
ΡΗΡ: Συγγνώμη, να το διευκρινίσουμε: Δεν θα κοπούν, δηλαδή, λέτε οι αποσπασμένοι… 
Πελεγρίνης: Εάν υιοθετηθεί αυτή η πρόταση που σας λέω, δεν σημαίνει ότι θα αποκλειστούν οι Έλληνες από δω που θέλουν να υπάρχει η δυνατότητα να πάνε να δουλέψουν εκεί. Αλλά φαντασθείτε ότι στέλνει αυτή τη στιγμή το ελληνικό Κράτος στην Αμερική 95 εκπαιδευτικούς, είναι ελάχιστοι, δεν επαρκούν… 
ΡΗΡ: Κύριε υπουργέ, επειδή σαν Υπουργείο είσαστε, όπως λέτε, στη φάση διερεύνησης του όλου θέματος και επειδή είσθε και ανοικτός –και μπράβο σας γι αυτό- στο διάλογο, άλλωστε γνωρίζω ότι στην Αμερική δεχθήκατε αρκετές και ενδιαφέρουσες προτάσεις, επιτρέψτε μου να σας μεταφέρω και μία πρόταση που μου ελέχθη από κάποιους κύκλους της Αρχιεπισκοπής Αμερικής. Υποστηρίζουν οι κύκλοι αυτοί, ότι θα μπορούσε το Υπουργείο ή κάποιος άλλος θεσμικός φορέας στην Ελλάδα, να συγκροτήσει έναν κατάλογο πτυχιούχων αδιόριστων εκπαιδευτικών, με τις αναγκαίες προϋποθέσεις βεβαίως, γλώσσα κλπ. και από αυτόν τον κατάλογο των αδιόριστων, χωρίς το Υπουργείο να τους προσλάβει, ώστε να επιβαρυνθεί το Δημόσιο, εκείνοι να επιλέξουν αυτούς που τους κάνουν, να υπογράψουν διετή σύμβαση μαζί τους, να αναλάβουν τη μισθοδοσία τους και να αποτελέσει αυτή μία διαρκή πηγή από όπου θα μπορούν να παίρνουν κατά τις ανάγκες τους Έλληνες εκπαιδευτικούς που μαζί με τους ομογενείς συναδέλφους τους θα διδάσκουν τα ελληνόπουλα του εξωτερικού. Πως σχολιάζετε; 
Πελεγρίνης: Κοιτάξτε. Θα μιλήσω γενικά γιατί δεν το έχω επεξεργασθεί το θέμα. Θα πρέπει να συμφωνήσουμε σε κάτι. Μπορεί η Ελλάδα να βρίσκεται σε μία δύσκολη καμπή της νεώτερης ιστορίας της, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κανόνες. Και εδώ για να εργαστεί κάποιος ως εκπαιδευτικός πρέπει να περάσει από τις διαδικασίες που προβλέπονται από το νόμο. Συνεπώς, δεν μπορείς να παίρνεις ξαφνικά κάποιους που δεν τους έχεις ελέγξει καθόλου… 
ΡΗΡ: Μα, η λίστα θα συγκροτηθεί από επιτυχόντες του ΑΣΕΠ. Επιτυχόντες μεν, αδιόριστοι δε… Πελεγρίνης: Άρα λοιπόν, θα είναι διοριστέοι αυτοί για να τους πάρεις από εκεί. Αυτό είναι το ένα. Και το δεύτερο είναι, να συμφωνήσουμε ότι θα αναλάβουνε την μισθοδοσία τους, γιατί είναι άλλο να το λες και άλλο το να αναλαμβάνεις. Ξέρετε ότι –δεν μιλάμε μόνο για την Αμερική και αλλού- μπορεί να υπάρχουν κοινότητες οι οποίες είναι σε μία φθίση. Στην Αλεξάνδρεια π.χ. η Ελληνική Κοινότητα κινδυνεύει να εξαφανισθεί. Στο Σουδάν, ας πούμε υπάρχουν επτά παιδιά και σου λέει στείλε μου δάσκαλο. Οφείλεις να το κάνεις αυτό. Μπορείς, όμως, να το κάνεις; Δηλαδή, είναι πολύ εύκολο να λέμε θα τους φέρω και θα τους πληρώνω, αλλά δεν ξέρω εάν θα αναλάβουν το όποιο κόστος. Πάντως, είναι κάτι που σαν ιδέα είναι ελκυστική. Το θέμα είναι πως θα εφαρμοσθεί αυτή. Και σας είπα: 1. Να τηρούμε τους κανόνες, τους νόμους και 2. Όταν αποφασίσουμε να το κάνουμε αυτό, να αναλάβουμε και τις υποχρεώσεις μας. 
ΡΗΡ: Πολύ ωραία. Πολύ σωστά. Να ρωτήσω ακόμη- επειδή και αυτό μου έχει έρθει ως έκφραση ανησυχίας από ομογενείς- είπε ο Υπουργός ο κ. Φίλης ότι τα θρησκευτικά θα παραμείνουν υποχρεωτικό μάθημα στα σχολεία, μόνον εάν αλλάξουν… 
Πελεγρίνης: Εννοείτε τα Θρησκευτικά εδώ ή στην Ομογένεια; 
ΡΗΡ: Φαντάζομαι ο Υπουργός αναφέρονταν στην Ελλάδα ή και γενικότερα… 
Πελεγρίνης: Εγώ δεν θα θελα να το μπλέξουμε… 
ΡΗΡ: Καθόλου. Το ερώτημα είναι, εάν τα Θρησκευτικά αλλάξουν δομή ή δεν παραμείνουν υποχρεωτικό μάθημα, θα συμβεί αυτό και στα σχολεία της ομογένειας; Θα σταματήσουν να διδάσκονται εκεί τα παιδιά Θρησκευτικά; Ή θα πάψουν να διδάσκονται μέχρι να τα αλλάξουμε και μέχρι να αποκτήσουμε καινούργια βιβλία; 
Πελεγρίνης: Προχωράτε πάρα πολύ για το αναλυτικό πρόγραμμα πως θα γίνει με τα Θρησκευτικά. Εκείνο που πρέπει να σας διαβεβαιώσω είναι τούτο: Άλλο πράγμα το μάθημα των Θρησκευτικών εδώ στον τόπο μας και άλλο στην Ομογένεια. Εδώ στον τόπο μας έχεις την οικογένειά σου, το περιβάλλον, ζούμε κατά μέγιστη πλειοψηφία μέσα στην Ορθοδοξία, επομένως είναι πιο ασφαλής η Ορθοδοξία, εδώ στον τόπο μας, από ό,τι είναι στην ομογένεια. Συνεπώς, εκεί στην ομογένεια πρέπει να ληφθεί ειδική μέριμνα να προστατεύσουμε το θρήσκευμα όσο το κρίνουμε αναγκαίο ότι πρέπει να προστατευθεί. Κατά συνέπεια, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι εφόσον γίνει μία νέα πρόταση στην ομογένεια για μία Μεταρρύθμιση, τα θρησκευτικά θα είναι μέσα. Δεν μπορούν να αποκλεισθούν. Τώρα, το πώς θα είναι, αυτό είναι κάτι που θα το συζητήσουμε, αλλά να είσαστε βέβαιος ότι αυτός ο ομολογιακός χαρακτήρας του μαθήματος της Ορθοδοξίας στην ομογένεια, είναι πιο επιβεβλημένος λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που υπάρχουν στο εξωτερικό. 
ΡΗΡ: Πολύ ωραία. Απαντήσατε, πιστεύω, κατά τον καλύτερο τρόπο. Ποια είναι η γενική εντύπωση που έχετε αποκομίσει και από το ταξίδι στην Αμερική και στην Γερμανία σε σχέση με τους δεσμούς της ομογένειας σήμερα με την πατρίδα; Διότι πολλά ακούγονται περί «χαλάρωσης» των δεσμών κλπ.
Πελεγρίνης: κατ΄αρχάς εγώ πήγα στο εξωτερικό και θα συνεχίσω τα ταξίδια μου, διότι τα θεωρώ εξαιρετικά ωφέλημα με την έννοια ότι μου έδωσαν τη δυνατότητα να δω πράγματα που μπορεί να τα άκουγα εδώ ή να μην τα άκουγα και καθόλου. Εν πάση περιπτώσει, δεν είχα εμπειρία. Το δεύτερο και αφορά στο ερώτημά σας, είναι ότι εξεπλάγην με τον δεσμό που διατηρεί –μιλάω γενικά τώρα- η ομογένεια με την πατρίδα μας. Δηλαδή είναι άνθρωποι οι οποίοι εξακολουθούν και διατηρούν το ίδιο πάθος –δεν ξέρω στο παρελθόν εάν ήταν μεγαλύτερο ή όχι- πάντως το πάθος αυτό για τη χώρα μας υπάρχει στους ανθρώπους αυτούς. Και με αυτήν την έννοια, οι σχέσεις της πατρίδας με την ελληνική ομογένεια είναι αμφίδρομη. Και εμείς τους χρειαζόμαστε και αυτοί χρειάζονται εμάς. Γι αυτό επιμένω ότι πρέπει να υπάρχει μία συναίνεση, κύριε Μαλασπίνα, που δεν πρέπει να περιοριστεί μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και της ελληνικής ομογένειας. Αυτή η συναίνεση πρέπει να εξασφαλισθεί και μεταξύ των πολιτικών δυνάμεων στη χώρα μας. Και ένα βήμα επόμενο που πρόκειται να κάνω, είναι ακριβώς να επιδιώξω αυτή τη συναίνεση εδώ μέσα. 
ΡΗΡ: Κύριε Πελεγρίνη, επειδή εκτός από υπουργός είσθε και Ακαδημαϊκός και δάσκαλος και βρίσκεσθε σε ένα καίριο υπουργείο όπως είναι της Παιδείας, θέλω ευθέως να σας θέσω το εξής ερώτημα: Συμφωνείτε εσείς με τη χρήση του όρου «Διασπορά» που χρησιμοποιούν ορισμένοι και από το επίσημο Κράτος, προκειμένου να αναφέρονται στην ελληνική ομογένεια; Σύμφωνοι, η λέξη είναι ελληνική, μιλάει για ανθρώπους που είναι σπαρμένοι, όμως, για έναν ελληνισμό ριζωμένο 3.000 χρόνια σε πατρογονικές εστίες, όπου αναδείχθηκε σε κοιτίδα πολιτισμού, μπορούμε, πιστεύετε, να τον λέμε «διασπορά» και όχι ομογένεια, όχι ελληνισμό του εξωτερικού; 
Πελεγρίνης: Κύριε Μαλασπίνα, προσέχω πολύ τα λόγια μου, στο βαθμό που μπορώ. Ακούσατε εγώ να χρησιμοποιήσω τον όρο «διασπορά» καθόλου; 
ΡΗΡ: ¨Όχι και νιώθω ευτυχής γι αυτό… 
Πελεγρίνης: Εγώ χρησιμοποίησα τον όρο ομογένεια, ελληνόγλωσση εκπαίδευση διότι το θέμα της ομογένειας, το ένα κομμάτι είναι το εκπαιδευτικό, είναι, όμως και το εθνικό και αυτό είναι θέμα και του Υπουργείου Παιδείας και θεωρώ ότι πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί. Πιστεύω ότι οι άνθρωποι αυτοί, οι ομογενείς μας, είναι ριζωμένοι στον τόπο που επέλεξαν ή η ανάγκη τους οδήγησε να ζήσουνε, όντας έτοιμοι ανά πάσα στιγμή, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν και το θελήσουν οι ίδιοι, να γυρίσουν πίσω ή να προσφέρουν από κει που ζουν, στη χώρα μας. Συνεπώς «διασπορά» σημαίνει διάλυση των δυνάμεων και ούτω καθ εξής. Ο όρος είναι «ελληνική ομογένεια», «ελληνόγλωσση εκπαίδευση». 
ΡΗΡ: Είναι ιδιαίτερα σημαντικό που το ακούω από σας, κύριε Υπουργέ. Να κάνουμε και μία προσπάθεια να μεταπείσουμε αυτούς που μετονόμασαν την «Ειδική μόνιμη Επιτροπή για Θέματα Αποδήμου Ελληνισμού», σε «Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Ελληνισμού της Διασποράς» … Πελεγρίνης: Μα και το Απόδημος, κατά τη γνώμη μου, ίσως πρέπει να εξευρεθεί ένας άλλος όρος, θέλω να πω ότι έχει σημασία μεγάλη η χρήση των όρων. Ο Αντισθένης έλεγε «αρχή σοφίας ονομάτων επίσκεψις» θα πρέπει να ξεκινάς από τις λέξεις διότι οι λέξεις μπορεί να σε οδηγούν σε ξένους δρόμους. Είναι πολύ σωστό αυτό που λέτε. 
ΡΗΡ: Να είστε καλά. Πριν σας ζητήσω ένα μήνυμα για την ομογένεια, επειδή ως δημοσιογράφος δεν μπορώ να παραβλέψω την επικαιρότητα, θέλω να σας ρωτήσω πως κρίνετε το όλο θέμα που δημιουργήθηκε με την αναφορά του κ. Μουζάλα σε «Μακεδονία» για τα Σκόπια και την αντίδραση του κ. Καμμένου. Ήδη οι Παμμακεδονικές οργανώσεις έχουν ξεσηκωθεί και ζητούν κι αυτές την παραίτηση του κ. Μουζάλα… Θα ξεπεραστεί η κρίση; 
Πελεγρίνης: Κοιτάξτε. Υπάρχει μία ενδιάμεση συμφωνία εδώ και πολλά χρόνια, όπου ο όρος ο οποίος χρησιμοποιείται για το Κράτος αυτό είναι «πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας». Αυτός είναι ο όρος που μεταχειρίζομαι και αυτόν τον όρο προκρίνω. Εάν οι διαπραγματεύσεις οι οποίες γίνονται μεταξύ της ελληνικής Κυβερνήσεως και της Κυβερνήσεως των Σκοπίων οδηγήσουν σε μία κατάληξη, τότε θα χρησιμοποιούμε τον όρο εκείνο. Αλλά, θέλω να πω, ότι πολλές φορές μέσα στη ρύμη του λόγου του κάποιος και για να συντομεύσει, θα το θέσω έτσι απλά, αυτό που θέλει να πει, χρησιμοποιεί τον όρο «Μακεδονία». Αναφέρομαι ειδικότερα στο τελευταίο επεισόδιο με τον υπουργό τον κ. Μουζάλα, ο οποίος αμέσως μόλις συνειδητοποίησε ότι χρησιμοποίησε τον αδόκιμο όρο «Μακεδονία» ζήτησε συγγνώμη, μίλησε περί γκάφας. Άρα, εκείνο το ποίο πρέπει να του πιστώσουμε, ως καλόπιστοι παρατηρητές, είναι ότι δεν υπήρξε σκοπιμότης. Πάντως, στο ερώτημά σας, θα έλεγα, ποτέ δεν θα χρησιμοποιούσα το γε νυν έχων, τον όρο «Μακεδονία». Ο σωστός όρος είναι «πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας». 
ΡΗΡ: Το μήνυμά σας κύριε υπουργέ για την ομογένεια; 
Πελεγρίνης: Θα θελα να πω, απευθυνόμενος στην Ομογένεια, ότι κατά την επίσκεψή μου κοντά τους, που ήταν επιλογή μου, προσπάθησα να είμαι ειλικρινής. Είμαι ειλικρινής σ΄ αυτά που λέω. Βεβαίως μπορείς να λες κάποια πράγματα και οι συνθήκες να μην σου το επιτρέψουνε να τα κάνεις. Εγώ θα αναγνωρίσω την αδυναμία μου, εάν συμβεί αυτό, και θα πω γιατί δεν έγιναν. Και το κυριότερο, είμαι άνθρωπος της πράξης. Όσο κι αν είμαι ένας φιλοσοφών και ανάλωσα όλη μου τη ζωή στη φιλοσοφία, είμαι ένας άνθρωπος των πράξεων και σύντομα. Και θέλω να πω ότι αυτά που είπα στους ομογενείς –και αναφέρομαι ειδικότερα στην Γερμανία, για το Λύκειο, το σχολείο Μονάχου κλπ. είναι πράγματα τα οποία ήδη έχω δρομολογήσει και έχω ενημερώσει σχετικώς. Τέλος, δύο πράγματα θα ήθελα να τους πω απευθυνόμενος στην Ομογένεια γενικώς: Ότι διαθέτω απέναντί τους τα μόνα μου όπλα, ειλικρίνεια και πράξεις. 
ΡΗΡ: Σας ευχαριστώ πολύ κύριε υπουργέ. 
Πελεγρίνης: Να είστε καλά. 


Yπουργείο Παιδείας, μέσω Panhellenic Post
από το:

Παρασκευή, 18 Μαρτίου 2016

ΚΑΝΑΔΑΣ / Εικαστική έκθεση "Ελλάδα Παντού" - Παρουσίαση Φεστιβάλ "Ελλάδα Παντού"

Εικαστική έκθεση "Ελλάδα Παντού" στον Καναδά / Παρουσίαση Φεστιβάλ "Ελλάδα Παντού"
Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού και της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού (Υπουργείο Εξωτερικών).
Η ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. "Ελλάδα Παντού" διοργανώνει εικαστική έκθεση στο Μόντρεαλ του Καναδά από Τετάρτη 4, μέχρι και Κυριακή 8 Μαίου 2016, και προσκαλεί εικαστικούς δημιουργούς από όλη την Ελλάδα για να συμμετάσχουν με έργα τους.

Συγκεκριμένα, τα έργα θα παρουσιαστούν σε εκθεσιακό χώρο της Ελληνικής Κοινότητας Μόντρεαλ σε επιλεγμένο κοινό -Έλληνες και Καναδούς - με ενδιαφέρον για τον Ελληνικό Πολιτισμό. Επίσης θα παρουσιαστούν σε γκαλερίστες και σε διοργανωτές εκθέσεων, με προγραμματισμένες επαφές δικτύωσης.
Στόχος της προβολής είναι να συμβάλλει στην εξωστρέφεια της σύγχρονης Ελληνικής εικαστικής δημιουργίας, παρουσιάζοντας στο τοπικό κοινό πρωτοεμφανιζόμενους ή/και ανερχόμενους καλλιτέχνες και δημιουργώντας, ταυτόχρονα καλλιτεχνικό και αγοραστικό ενδιαφέρον για τα έργα Τέχνης που θα παρουσιαστούν καθώς και τους εικαστικούς δημιουργούς τους.
Η καταληκτική ημερομηνία για δήλωση συμμετοχής είναι η Παρασκευή 1η Απριλίου 2016.
Στη δράση αυτή μπορούν να συμμετάσχουν μόνο επίτοιχα έργα (πίνακες, αγιογραφίες, φωτογραφίες, πυρογραφίες, κλπ).
Η μέγιστη διάσταση για κάθε έργο ορίζεται στα 50×70 εκ., και το μέγιστο βάρος δεν πρέπει να ξεπερνάει το 1,5 κιλό.
Το ελάχιστο κόστος συμμετοχής είναι 170€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 23%), διαμορφώνεται ανά διάσταση έργου, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα και περιλαμβάνει εκτελωνισμό, συσκευασία, μεταφορά, ανάρτηση, προώθηση, δικτύωση, προβολή στα ΜΜΕ, πώληση (πιθανώς), επανασυσκευασία και επιστροφή των έργων.


Διάσταση έργουΚόστος συμμετοχής
24×3060 €
30×30 / 30×4090 €
40×40 / 40×50 / 40×60170 €
50×50 / 50×60195 €
50×70210 €
Μετά την πώληση, όλο το ποσό αποδίδεται στο δημιουργό μετά την εκκαθάριση του (συνήθως 40 μέρες μετά). Όμως, με σκοπό της ενίσχυσης της Ελληνικής Κοινότητας, θα παραχωρηθούν σε αυτή 10% από το καθαρό έσοδο των πωλήσεων.
Για περισσότερες πληροφορίες και διαδικασία-κόστος συμμετοχής, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον υπεύθυνο του εικαστικού τμήματος της ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. "Ελλάδα Παντού" κ. Γιώργο Γουρλά να δηλώσετε συμμετοχή εδώ ή επισκεφτείτε αυτόν τον σύνδεσμο
g.gourlas@elladapantou.com Κινητό 695 1924738 Τηλεφωνικό κέντρο 211 8003248 ΦΑΞ 211 8007028
Σε ότι αφορά την παρουσίαση του Φεστιβάλ "Ελλάδα Παντού", η ακριβής ημερομηνία και ώρα, καθώς και το πλήρες πρόγραμμα θα ανακοινωθούν εντός του 1ου δεκαπενθήμερου του Απριλίου.

_____________

Πέμπτη, 17 Μαρτίου 2016

Βραβεύτηκαν οι μαθητές που αρίστευσαν στα Ελληνικά στα Αυστραλιανά σχολεία

ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Στο αρχαιότερο πανεπιστήμιο της Αυστραλίας, το πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ πραγματοποιήθηκε και φέτος η βράβευση των μαθητών και μαθητριών που αρίστευσαν στα Ελληνικά κατά τις περυσινές απολυτήριες εξετάσεις HSC της Νέας Νότιας Ουαλίας. Τα βραβεία «Διονύσιος Σολωμός» απονεμήθηκαν στους αριστεύσαντες στο πλαίσιο του 34ου Ελληνικού Φεστιβάλ Σίδνεϊ που διοργανώνει η Ελληνική Ορθόδοξη Κοινότητα της Πολιτείας.
Να σημειωθεί πως η βράβευση δεν αφορά μόνο Έλληνικής καταγωγής μαθητές, αλλά κάθε εθνικότητας, εφόσον έχουν επιλέξει να διδάσκονται το μάθημα των Ελληνικών στα Αυστραλιανά σχολεία και είχαν τις καλύτερες επιδόσεις.
Στην ομιλία του στο MacLaurin Hall ο πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Χάρης Δανάλης επεσήμανε πως “η εκπαίδευση και η διδασκαλία της γλώσσας είναι από τους βασικότερους άξονες δράσης του κοινοτικού οργανισμού από τότε που ιδρύθηκε, το 1898”.
Ο διευθυντής του Τμήματος Νέων Ελληνικών Δρ. Αντώνης Δρακόπουλος, και ο καθηγητής του ιδίου Τμήματος, Βρασίδας Καραλής αναφέρθηκαν από την πλευρά τους στη σημασία της διδασκαλίας και εκμάθησης των Νέων Ελληνικών, ενω χαιρετισμούς απηύθυναν ο γενικός πρόξενος της Ελλάδας στο Σίδνεϊ, Δρ. Σταύρος Κυρίμης, ο γερουσιαστής Ντέιβιντ Κλαρκ από την πολιτειακή κυβέρνηση, η γερουσιαστής Σοφία Κώτση από την πολιτειακή αντιπολίτευση και ο γραμματέας και πρόεδρος του Τμήματος Παιδείας της Κοινότητας, Μιχάλης Τσιλίμος.

Τα ονόματα των βραβευθέντων μαθητριών και μαθητών:
HSC Modern Greek- Beginners: Stella Antoniou, Kristina Kazamias, Alexandros Pavlidis, Stella Ladikos, Christina Solomou, Ross Kavanis, George Sfinas, Helena Vomvellis, James Gatsos, Madeline Tsoukalas.
HSC Modern Greek Continuers: Haralambia Kolevris, Constantina Samartzis, Georgina Palden, Nicholas Karasavvidis, Irini Stephania Kassas, Hara-Kyriaki Lavdioti, Danae Kyriakaki, Marianna effar, Christy Kyriakides, George Kontrafouris.
HSC Modern Greek- Extension: Haralambia Kolevris, Constantina Samartzis, Harry Gribilas, Athanasia Valsamou, Stefanos Artemios Margkakis, Danae Kefallinou, Harra-Kyriaki Lavdioti, Danae Kyriakaki, Nicholas Karasavvidis, Sevasti Andreou.
HSC Classical Greek- Continuers: Sebastian Schwartz, Emily Kerrison, Karen Zhang, Yuan (Nikki) Lian, Hamish Ivision, Christos Kollias, Alexandra Sheppard, Kalliope Stivaktas, Sianne Tsandidis, Kirtsen Fang.
HSC Classical Greek- Extension: Sebastian Schwartz, Emily Kerrison, Hamish Ivision, Yuan (Nikki) Lian, Karen Zhang, Alexandra Sheppard, Kirtsen Fang, Seamus Duncan McKillop, Annabele Moreton.

Ανταπόκριση: Έμμα Παπαεμμανουήλ

Κυριακή, 6 Μαρτίου 2016

Alexandre MATSAKIS, en reponse a l'article ''Grèce, réfugiés, tourisme et Europe''

 Athina Vlachaki.
Paris - France


Alexandre MATSAKIS, en reponse a l'article ''Grèce, réfugiés, tourisme et Europe.''..

Nous savons tous que le Grèce souffre, depuis des années, d'une politique d’austérité visant “à rembourser la dette”. Dette contractée par certains, avec la “bienveillance” de certains intérêts, et finalement à rembourser par d'autres, surtout les pauvres gens, à qui on coupe les retraites, l’accès à la santé etc...
Aujourd'hui, la Grèce, de par sa situation géographique, fait aussi face à un flot de réfugiés.
Ces gens fuient la guerre au péril de leur vie, comme les français se sont embarqués par centaines de milliers vers l'Afrique du Nord pendant la seconde guerre mondiale...
Ces gens, cette guerre, non, ils n'en sont pas responsables. Des apprentis sorciers en quête de puissance et d’intérêt ont sévit en Irak, en Libye, et pensaient faire de même en se débarrassant d'Assad pour des raisons qui échappent évidemment à la populace. C'est cette “populace”, c'est à dire des familles, des gens comme vous et moi, qui fuient cet engrenage infernal, qui quittent leur patrie, leur langue, leur culture, pour s'embarquer dans l'inconnue, parce qu'il s'agit simplement de leur survie...

Les pays limitrophes, Jordanie, Liban, accueillent chacun déjà plus d'un million de réfugiés et leur situation est extrêmement difficile. Alors l'espoir de ces gens ? L'Europe.
Leur chemin ? Les frontières terrestres ayant été toutes fermées (pourquoi, par qui, pour quelles raisons ?), ils doivent passer par la mer, au risque d'y périr (en moyenne 2 enfants noyés par jour).
Cette parenthèse (2 enfants noyés par jour), n’émeut plus personne alors que c'est traggissime (nouveau mot), indigne de notre siècle et de notre culture : une honte sans nom.

Je répète : une honte sans nom. Je répète : 2 enfants noyés par jour en moyenne...
Face à cette situation, les grecs, qui ont une tradition d'accueil millénaire, font leur maximum.
Ils ont vécu aussi des émigrations massives, chemin tragique de leur histoire, et ils s'en rappellent.
Du reste, la tradition grecque dit que les Dieux viennent vous rendre visite déguisés en étrangers...

La réponse de nombreux pays Européens est : “chacun sa merde” et on ferme les frontières.
Cela montre le niveau de cette “Europe” qui n'existe vraiment, encore une fois, que pour des intérêts. Pas de solidarité, pas de vision commune, et un décalage extraordinaire avec les nécessités du 3eme millénaire et d'un avenir ensemble sur ce caillou nommé la Terre et lancé dans l'espace tel un navire dans la mer...

Nous assistons maintenant à une autre conséquence inique : la baisse du tourisme vers la Grèce.
Alors je m'adresse à toi, citoyen du monde, à tes valeurs, à ta conscience, et te dis simplement :
Viens en Grèce cet été, tu ne seras pas plongé dans les réfugiés car tu n'iras pas camper dans les frontières du Nord, tu profiteras des merveilles de ce pays, et au moins tu l'aideras économiquement et tu montreras ainsi aussi un signe de solidarité avec ceux qui, malgré leurs problèmes, aident des familles encore plus en difficulté qu'eux.

Le temps est venu où chacun doit aussi agir, où on ne peut pas TOUT déléguer à des politiques dépassés par des intérêt internationaux et des contraintes électives locales...


L'accueil des gens et la beauté de la Grèce ne sont pas en crise et tu ne regretteras pas ton voyage.

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Αλεξάντερ Ματσάκη, απαντώντας στο άρθρο 
''Ελλάδα, πρόσφυγες, τον τουρισμό και την Ευρώπη''..

Όλοι γνωρίζουμε ότι η Ελλάδα πάσχει, για χρόνια, μια πολιτική λιτότητας μέτρα "για να ξεπληρώσω το χρέος". Οφειλή από κάποια, με την "καλοσύνη" ορισμένων συμφερόντων, και τελικά να επιστρέψουν από άλλους, ειδικά οι φτωχοί άνθρωποι, στους οποίους κόψαμε συντάξεις, πρόσβαση στην υγεία κλπ...
Σήμερα, στην Ελλάδα, μέσω της γεωγραφικής της θέσης, είναι επίσης αντιμέτωποι με μια πλημμύρα των προσφύγων.
Αυτοί οι άνθρωποι που φεύγουν από τον πόλεμο, με κίνδυνο της ζωής τους, όπως η γαλλική στάλθηκαν από τις εκατοντάδες χιλιάδες στο Βόρειο Αφρική κατά τη διάρκεια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου...
Αυτοί οι άνθρωποι, αυτός ο πόλεμος, όχι, δεν είναι υπεύθυνοι. Των μαθητευόμενων μάγων στην αναζήτηση για δύναμη και συμφέρον είναι διαδεδομένη στο Ιράκ, τη Λιβύη, και σκέφτηκα να κάνω το ίδιο με το να απαλλαγείς από τον ασάντ για λόγους που, φυσικά, να τον όχλο. Αυτή είναι η "μαφία", Ότι είναι να πεις, οικογένειες, άνθρωποι σαν εσένα κι εμένα, που τρέπονται σε φυγή από αυτό το καταχθόνιο κύκλο, που εγκαταλείπουν την πατρίδα τους, τη γλώσσα τους, τον πολιτισμό τους, προκειμένου να ξεκινήσει το άγνωστο, επειδή είναι απλώς θέμα επιβίωσης...
Γειτονικές χώρες, ιορδανία, λίβανος, κάθε σπίτι ήδη περισσότερο από ένα εκατομμύριο πρόσφυγες και η κατάστασή τους είναι εξαιρετικά δύσκολο. Οπότε η ελπίδα αυτών των ανθρώπων; Ευρώπη.
Το δρόμο τους; Τα χερσαία σύνορα, αφού έχουν όλα κλειστά (γιατί, από ποιόν, για ποιους λόγους?), Αυτοί πρέπει να περάσει μέσα από τη θάλασσα, με το ρίσκο να αφανιστούν (κατά μέσο όρο 2 παιδιά πνίγηκαν με τη μέρα).
Αυτή η παρένθεση (2 παιδιά πνίγηκαν με τη μέρα), Όχι κινείται πιο άτομο, ώστε να είναι traggissime (νέα λέξη), Ανάξιος του αιώνα μας και του πολιτισμού μας: μια ντροπή χωρίς όνομα.
Επαναλαμβάνω: Ντροπή χωρίς όνομα. Επαναλαμβάνω: 2 παιδιά πνίγηκαν ανά ημέρα κατά μέσο όρο...
Μπροστά σε αυτήν την κατάσταση, οι Έλληνες, οι οποίοι έχουν μια παράδοση στο σπίτι της χιλιετίας, βάζουν τα δυνατά τους.
Επίσης, έχουν ζήσει μαζική μετανάστευση, τραγικό μονοπάτι της ιστορίας τους, και να τον θυμούνται.
Τα υπόλοιπα, η ελληνική παράδοση λέει ότι οι θεοί ήρθε να σας επισκεφτεί μεταμφιεσμένος σε ξένους...
Η ανταπόκριση των πολλές ευρωπαϊκές χώρες είναι: "είσαι μόνος σου" και να κλείσουμε τα σύνορα.
Αυτό δείχνει το επίπεδο αυτής της "Ευρώπης" που υπάρχει στ ' αλήθεια, για μια ακόμη φορά, ότι για το ενδιαφέρον. Όχι αλληλεγγύη, όχι κοινό όραμα, και ένα εξαιρετικό οτ με τις ανάγκες της 3 ης χιλιετίας και από ένα μέλλον μαζί σε αυτό το βράχο που λέγεται γη και εκτοξεύτηκε στο διάστημα σαν πλοίο στη θάλασσα...
Τώρα είμαστε μάρτυρες μια άλλη συνέπεια αποστρέψετε: Η παρακμή του Τουρισμού στην Ελλάδα.
Οπότε, μιλάω για σένα, πολίτης του κόσμου, για να τις αξίες σου, η συνείδησή σου, και εσύ απλά πες:
Έλα στην Ελλάδα αυτό το καλοκαίρι, δεν θα είσαι βυθισμένος στο πρόσφυγες, γιατί δεν πας κατασκήνωση στα βόρεια σύνορα, μπορείτε να απολαύσετε τα θαύματα αυτής της χώρας, και τουλάχιστον θα την βοηθήσεις οικονομικά και θα δείτε και επίσης μια Σημάδι αλληλεγγύης με εκείνους που, παρά τα προβλήματά τους, τις οικογένειες που ζουν σε περισσότερες δυσκολίες απ ' αυτούς.
Έχει έρθει η στιγμή, όπου όλοι θα πρέπει επίσης να δράσουμε, όπου δεν μπορούμε όλοι να αναθέτει σε πολιτικές συγκλονισμένη από το συμφέρον των διεθνών και τοπικών εκλεγμένων περιορισμοί...
Το σπίτι του λαού και την ομορφιά της Ελλάδας δεν βρίσκονται σε κρίση, και δεν θα μετανιώσετε για το ταξίδι σου.

Σάββατο, 5 Μαρτίου 2016

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΣΑΕ ΜΕ ΤΟΝ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΓΓΑΕ ΜΙΧΑΛΗ ΚΟΚΚΙΝΟ

Επισυνάπτεται Δελτίο Τύπου Δρας Όλγας Σαραντοπούλου, Γραμματέως Παγκοσμίου Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού - ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ  ΜΕ ΤΟΝ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΑΠΟΔΗΜΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ Κ.ΜΙΧΑΛΗ ΚΟΚΚΙΝΟ
Με εκτίμηση,
Ευαγγελία Κουλιάνου
Βιέννη-Αυστρία

Pls find enclosed Press Release of Dr.Olga Sarantopoulos, Secretary of the World Council of Hellenes Abroad : 
MEETING OF THE SAE SECRETARY WITH THE HEAD OF GGAE-MFA Mr.MICHALIS KOKKINOS
Sincerely,
Evangelia Koulianou
Vienna-Austria
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΠΟΔΗΜΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ (ΣΑΕ)

WORLD COUNCIL OF HELLENES ABROAD (SAE) Δρ. Όλγα Σαραντοπούλου – Γραμματέας ΣΑΕ 




ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 
Αθήνα, 3η Μαρτίου 2016

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΣΑΕ 
ΜΕ ΤΟΝ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΓΓΑΕ ΜΙΧΑΛΗ ΚΟΚΚΙΝΟ


Τον Επικεφαλής της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού του Υπουργείου Εξωτερικών κ. Μιχάλη Κόκκινο επισκέφθηκε χθες η Γραμματέας του Παγκοσμίου Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού Δρ. Όλγα Σαραντοπούλου που βρίσκεται αυτές τις ημέρες στην Ελλάδα. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε θετικό κλίμα και ο Γενικός Διευθυντής της ΓΓΑΕ κ. Κόκκινος ενημέρωσε την Δρ.Σαραντοπούλου για μια σειρά θεμάτων που αφορούν τον Απόδημο Ελληνισμό.
Ο κ. Κόκκινος εξέθεσε στην Γραμματέα του ΣΑΕ τις σκέψεις του αναφορικά με την ανασύσταση του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού και το υπό κατάρτιση Νομοσχέδιο, αλλά και για μία σειρά δράσεων που προετοιμάζει η ΓΓΑΕ στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της καθώς για τις επικείμενες επισκέψεις του σε σημαντικές κοιτίδες του εκτός συνόρων Ελληνισμού.
Από την πλευρά της η Γραμματέας του ΣΑΕ Δρ. Όλγα Σαραντοπούλου ανέπτυξε στον κ. Κόκκινο τις θέσεις της για τα εκκρεμούντα θέματα που σχετίζονται με το ΣΑΕ, το θέμα της Έδρας του ΣΑΕ στην Θεσσαλονίκη , το Ίδρυμα Απόδημου Ελληνισμού καθώς και για μια σειρά διαχρονικών ζητημάτων που απασχολούν τους απόδημους Έλληνες στις σχέσεις τους με την Πατρίδα όπως η φορολογία Ομογενών, η παιδεία, η ψήφος Αποδήμων κ.α.
Ο κ. Κόκκινος και η κυρια Σαραντοπούλου συμφώνησαν ότι θα πρέπει να υπάρχει συνεργασία και των δυο πλευρών για την επιτυχή επίλυση των προβλημάτων. Ότι η Ελλάδα έχει την ανάγκη στήριξης από την Ομογένεια στην δύσκολη αυτή συγκυρία, αλλά και ότι η Ομογένεια χρειάζεται την ισχυροποίηση των δεσμών με την μητέρα Πατρίδα καθώς και την οφειλόμενη αναγνώριση.
Τέλος, για το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού υπήρξε ταύτιση απόψεων στο θέμα της αναδιοργάνωσης του θεσμού σαν αυτοχρηματοδοτούμενο, ανεξάρτητο όργανο με ριζικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας του και στην γενικότερη στρατηγική του ώστε να είναι αποδεκτό από την Ομογένεια και ισότιμος συνομιλητής της Ελληνικής πολιτείας.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

WORLD COUNCIL OF HELLENES ABROAD (SAE) 
Δρ. Όλγα Σαραντοπούλου – Γραμματέας ΣΑΕ 

PRESS RELEASE

Athens, 3rd of March 2016

MEETING OF SAE SECRETARY WITH THE HEAD 
OF GGAE-MFA Mr.MICHALIS KOKKINOS

Mr.Michalis Kokkinos, Head of the General Secretariat for Greeks Abroad of the Ministry for Foreign Affairs received yesterday the Secretary of the World Council of Hellenes Abroad Dr. Olga Sarantopoulos who is visiting these days Greece. The meeting took place in a positive atmosphere and the Head of the GGAE briefed Dr.Olga Sarantopoulos about a number of issues concerning Greeks living Abroad.
Mr. Kokkinos expressed to SAE Secretary his thoughts regarding the reconstitution of the Council of Hellenes Abroad and the new law which is under consideration. Also he informed of a range of actions planned by the GGAE within its competence, as well as of his upcoming visits to important cradles of Hellenism outside of Greece.
From her part, the Secretary of SAE Dr. Olga Sarantopoulos developed to Mr. Kokkinos her position on outstanding issues related to the World Council, the matter of the Headquarter of the World Council in Thessaloniki, the Greeks Abroad Foundation as well as a series of issues that concern the Greek Expatriates in their relations with the Homeland such as expatriate taxation, education, Overseas vote, and others.
Mr. Kokkinos and Dr.Sarantopoulos agreed that there should be a cooperation between both sides to successfully solve the mentioned problems. Greece needs the support of the Omogeneia in this difficult times, but also the Omogeneia needs to strengthen the ties with the Motherland and to receive the due recognition, she stated.
Finally, concerning the World Council of Hellenes, there was a convergence of views: οn the issue of the institution’s reorganization as a self-funded, independent body with radical changes in its way of operation and its overall strategy in order to be acceptable by the Omogeneia and to become an equal interlocutor of the Greek state.