Η Φωτό Μου
Καθημερινά... με τον Πάνο Αϊβαλή

*
news for Greeks and Greece from the World * Editor: Panos S. Aivalis, journalist * email: panosaivalis2@gmail.com*
...................................* *ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2018 * .................Καλημέρα στον απανταχού Ελληνισμό *
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.................................. ειρήνη, αγάπη και ελπίδα στις καρδιές μας. Αναστάσιος Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας *
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Οι ’Ελληνες…δέχονται όλους τους αδικημένους ξένους και όλους τους εξωρισμένους από την πατρίδα των δι’ αιτίαν της Ελευθερίας». Ρήσεις του Ρήγα Βελεστινλή

ΕΛΛΑΔΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ -

ΕΛΛΑΔΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ -
.....................................ΕΛΛΑΔΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ - Αρχαιολογικοί χώροι και Μνημεία στην Ελλάδα. Ελληνικός Πολιτισμός

…....."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"…..

Παρασκευή 22 Απριλίου 2016

Εικαστική έκθεση και παρουσίαση Φεστιβάλ "Ελλάδα Παντού" στον Καναδά 3-6 Μαίου 2016


Υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, και της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού ( Υπουργείο Εξωτερικών).
Η Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση (ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ) «Ελλάδα Παντού» με την υποστήριξη της Ελληνικής Κοινότητας του Μόντρεαλ παρουσιάζει την δράση «Ελλάδα Παντού» στο Μόντρεαλ του Καναδά, από 3 ως 6 Μαίου 2016.
Η δράση αυτή, περιλαμβάνει εικαστική έκθεση με έργα καλλιτεχνών από την Ελλάδα, και παρουσίαση του φεστιβάλ «Ελλάδα Παντού» στην Ελληνική ομογένεια.
Εικοσιπέντε Ελληνίδες και Έλληνες ανερχόμενοι καλλιτέχνες, προβάλουν την Ελλάδα και τον πολιτισμό της μέσα από το έργο τους, και αναδεικνύουν το σύγχρονο πρόσωπο της εικαστικής σκηνής στην Ελλάδα.
Κύριος σκοπός της δράσης είναι να διευρύνει τις σχέσεις των δύο χωρών με όχημα τον Ελληνικό πολιτισμό, και παράλληλα να αναδείξει πως μέσα από ένα φεστιβάλ, μπορούν να προωθηθούν, προϊόντα, υπηρεσίες και τα αγαθά από την Ελλάδα.
Παράλληλα, στόχος είναι να ενημερωθεί η Ελληνική Παροικία για την κοινωνική επιχειρηματικότητα και οικονομία, μέσα από αλληλέγγυες και συνεργατικές δράσεις όπως αυτή της ΚΟΙΝΣΕΠ «Ελλάδα Παντού».
Το πρόγραμμα έχει εξής:
• Τρίτη 3 Μαίου
16:00 Εγκαίνια έκθεσης "Ελλάδα Παντού"
17:30 με 18:45 Παρουσίαση του φεστιβάλ και των δράσεων μας
18:45 με 19:00 Μικρό διάλλειμα
19:00 με 20:30 Ανοιχτή συζήτηση και προτάσεις

• Τετάρτη 4 Μαίου 16:00 με 20:30 Εικαστική Εκθεση "Ελλάδα Παντού"
• Πέμπτη 5 Μαίου 16:00 με 20:30 Εικαστική Εκθεση "Ελλάδα Παντού"
• Παρασκευή 6 Μαίου 16:00 με 20:30 Εικαστική Εκθεση "Ελλάδα Παντού"

Η εικαστική έκθεση και η παρουσίαση του φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί στο χώρο της Ελληνικής κοινότητας στο Ελληνικό Κοινοτικό Κέντρο «Αδριανός Μαρής» 5757 Wilderton ave., Montréal Η3S 2K8 τηλέφωνο 514-738-2421, 107
Για περαιτέρω πληροφορίες για την έκθεση, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. «Ελλάδα Παντού».email: g.gourlas@elladapantou.com Tηλεφωνικό κέντρο +30 211 8003248 Φαξ +30 211 8007028

Σάββατο 16 Απριλίου 2016

Δέκα ελληνικά σχολεία από όλο τον κόσμο ενώνουν τις φωνές τους για την Ελλάδα

Το Ελληνικό Σχολείο Βουκουρεστίου «ΑΘΗΝΑ», ξεκίνησε μία τεράστια προσπάθεια σύνθεσης ενός τραγουδιού για την Ελλάδα.
Η πρωτοβουλία ανήκει στους μαθητές και μαθήτριες της Ε’ και ΣΤ’ τάξης του δημοτικού και την δασκάλα τους, Βάσω Μπασίνα.
Απώτερος στόχος, η σύνθεση ενός τραγουδιού, δημιουργία αποκλειστικά και μόνο μαθητών Ελληνικών Σχολείων της Ελλάδας και Εξωτερικού που στοχεύει στην συνεργασία και αλληλεγγύη μαθητών από κάθε γωνιά της γης και την κοινή μελωδική έκφραση της αγάπης τους για την Ελλάδα.
Το δύσκολο αυτό ταξίδι, ξεκίνησε από το δικό μας σχολείο όπου οι δικοί μας μαθητές έγραψαν ήδη την πρώτη στροφή και συνεχίστηκε προς όλες τις ηπείρους με ενδιάμεσους σταθμούς Ελληνικά Σχολεία του Εξωτερικού.
Σε κάθε σταθμό, το ποίημα μεγάλωνε με μία ακόμα στροφή, δημιουργία των παιδιών Ελληνικών Σχολείων από την Ελλάδα, την Νότιο Αφρική, τον Καναδά, τις ΗΠΑ, τη Βενεζουέλα, το Κατάρ και την Αυστραλία. Τελικός σταθμός, το Μουσικό Σχολείο Σιάτιστας.
Το τραγούδι βρίσκεται στον τελικό σταθμό του, το Μουσικό Σχολείο Σιάτιστας όπου ο καθηγητής της μουσικής, Νίκος Ντόνας, έχει αναλάβει την σύνθεση της μουσικής.
Το τραγούδι βρίσκεται στην διαδικασία της τελικής ολοκλήρωσης του και πολύ σύντομα θα τραγουδηθεί από όλα τα παιδιά και από όλα τα Ελληνικά Σχολεία που συμμετείχαν.
Mαθητές και καθηγητές των Ελληνικών Σχολείων που συμμετείχαν στην προσπάθεια αυτή: Ελληνικό Σχολείο Βουκουρεστίου «ΑΘΗΝΑ», Ρουμανία Δημοτικό Σχολείο Βελβεντού Κοζάνης, Ελλάδα ΤΕΓ (Τμημα Ελληνικής Γλώσσας) Ντόχα, Κατάρ Αρχιμήδειος Ακαδημία Μαϊάμι, ΗΠΑ «Τοσιτσαίο – Πρατσίκειο» Δ.Σ Ελληνικής Κοινότητας Αλεξανδρείας, Αιγύπτος Σχολείο Ελληνικής Κοινότητας Βαλένσιας, Βενεζουέλα Σχολείο Oakleigh Grammar, Μελβούρνη, Αυστραλία Σχολεία «Αριστοτέλης» - Ελληνική Κοινότητα Τορόντο, Καναδάς Ελληνική Σχολή Ζήνων» Μελβούρνη, Αυστραλία Νηπιαγωγείο Σχολής Σαχέτι Γιοχάνεσμπουρκ, N. Αφρική


Πηγή: TODAYS NEWS Ελληνικού Σχολείου Βουκουρεστίου 

Τετάρτη 13 Απριλίου 2016

Ο ΠΡΩΤΟΣ ΈΛΛΗΝΑΣ ΠΑΤΑ ΤΟ ΠΟΔΙ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ στις 14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΤΟΥ 1528

 Written by Γ.Π.ΚΟΛΛΙΑΣ 


14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΤΟΥ 1528 Ο ΠΡΩΤΟΣ ΈΛΛΗΝΑΣ ΠΑΤΑ ΤΟ ΠΟΔΙ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ.

Ήταν κάποιος Θεόδωρος, που αποβιβάστηκε στην περιοχή της Φλώριδας. Κανείς ποτέ δεν έμαθε ποιο ήταν το επώνυμό του, αφού έμεινε γνωστός σαν ο Δον Θεόδωρος Griego .
Τα ημερολόγια δυο ισπανικών αποστολών, του Ναρβάεθ το 1527 και του Ντε Σότο το 1540 αποκαλύπτουν το όνομα του πρώτου Έλληνα που συμμετείχε στην κατάκτηση της αμερικανικής ηπείρου, έσωσε την αποστολή στην οποία συμμετείχε από βέβαιο θάνατο και στο τέλος σκοτώθηκε από Ινδιάνους.
Ο Δον Θεόδωρος Griego, μεγαλούργησε με τις ιδιαίτερες ικανότητες και την εργατικότητά του. Γιατί οι Έλληνες, όπου κι αν πάνε, όπου κι αν βρίσκονται, δεν μπορούν με τίποτα να ξεχάσουν το «δαιμόνιο» που έχουν στο DNA τους και το οποίο τους κάνει να μεγαλουργούν!
Το άγαλμα του πρώτου Έλληνα μετανάστη στην Αμερική στήθηκε στην Τάμπα της Φλόριδα με πρωτοβουλία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Φλώριδας. Τα αποκαλυπτήρια έγιναν με επίσημη τελετή στις 8 Ιανουαρίου 2005.
«Η ιστορία των Ελλήνων στην Αμερική, αρχίζει εδώ» γράφει η επιγραφή κάτω από το άγαλμα του Θεόδωρου.
Το πρώτο πρόπλασμα του Θεόδωρου ετοιμάστηκε στην Ελλάδα. Είναι ντυμένος με ενδυμασία της εποχής εκείνης. Το άγαλμα είναι από μπρούτζο, ώστε να μην έχει αλλοιώσεις, επειδή στήθηκε κοντά στη θάλασσα. Έχει ύψος περίπου οκτώ πόδια και είναι τοποθετημένο επάνω σε βάση από γρανίτη εξωτερικά ύψους πέντε ποδιών.
Φυσικά υπάρχει το όνομα «Θεόδωρος» και δίπλα η λέξη griego, γιατί οι Ισπανοί θαλασσοπόροι και οι μετέπειτα μελετητές, έτσι τον ονόμαζαν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε χρόνο στην επέτειο της 14ης Απριλίου 1528 θα οργανώνονται από την ομοσπονδία της Φλώριδας εορταστικές εκδηλώσεις αφιερωμένες στον ελληνικό πολιτισμό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΘΟΔΩΡΟΥ

~~~~~~~~~~~~

Θεοδωρος Griego o μεγάλος θαλασσοπόρος !



Το άγαλμα του πρώτου Έλληνα μετανάστη στην Αμερική στήθηκε στην Τάμπα της Φλόριδα με πρωτοβουλία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Φλόριδας. Τα αποκαλυπτήρια έγιναν με επίσημη τελετή στις 8 Ιανουαρίου 2005.
“Η ιστορία των Ελλήνων στην Αμερική, αρχίζει εδώ” γράφει η επιγραφή κάτω από το άγαλμα του Θεόδωρου, 
Το πρώτο πρόπλασμα του Θεόδωρου ετοιμάστηκε στην Ελλάδα. Είναι ντυμένος με ενδυμασία της εποχής εκείνης. Το άγαλμα είναι από μπρούτζο, ώστε να μην έχει αλλοιώσεις, επειδή στήθηκε κοντά στη θάλασσα. Εχει ύψος περίπου οκτώ πόδια και είναι τοποθετημένο επάνω σε βάση από γρανίτη εξωτερικά ύψους πέντε ποδιών.
Φυσικά υπάρχει το όνομα “Θεόδωρος” και δίπλα η λέξη griego, γιατί οι Ισπανοί θαλασσοπόροι και οι μετέπειτα μελετητές, έτσι τον ονόμαζαν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε χρόνο στην επέτειο της 14ης Απριλίου 1528 θα οργανώνονται από την ομοσπονδία της Φλόριδας εορταστικές εκδηλώσεις αφιερωμένες στον ελληνικό πολιτισμό.

ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ ΟΜΩΣ Ο ΘΕΟΔΩΡΟΣ;

Ως πρώτος Ελληνας που επισκέφθηκε την Αμερική θεωρείται ο Οδυσσέας, ο οποίος έφθασε μέχρι τον κόλπο του Μεξικού, όπου βρισκόταν η Σχερία του Αλκίνοου, αποικία των Αρχαίων Ελλήνων. Ο Σεραφείμ Κανούτας που ασχολήθηκε με την ιστορία της Αμερικής, στο βιβλίο του «Χριστόφορος Κολόμβος, ένας Ελλην ευγενής», αναφέρει ότι ο Κολόμβος που ανακάλυψε το Νέο Κόσμο, ήταν βυζαντινής καταγωγής. Ανήκε στην οικογένεια των Δισυπάτων, κι ότι από τη μητέρα του είχε συγγένεια με τους Παλαιολόγους. Γι αυτό και στο δεύτερο ταξίδι του είχε μαζί του έναν ναύτη τον Ιωάννη Γκριέγκο.
Αναμφισβήτητος όμως, θεωρείται ο Θεόδωρος ή Δωρόθεος, ο οποίος πήρε μέρος σε μία εξερευνητική αποστολή των Ισπανών υπό την αρχηγία του Ντον Παμφίλο ντι Ναρβαέθ. 
Οπως μας πληροφορεί ο συνάδελφος κ. Δημ. Παπαγιαννάκης, του Ελληνικού Πρακτορείου Ειδήσεων της Φλόριδας:
Τα ημερολόγια δυο ισπανικών αποστολών, του Ναρβάεθ το 1527 και του Ντε Σότο το 1540 αποκαλύπτουν το όνομα του πρώτου Έλληνα που συμμετείχε στην κατάκτηση της αμερικανικής ηπείρου, έσωσε την αποστολή στην οποία συμμετείχε από βέβαιο θάνατο και στο τέλος σκοτώθηκε από Ινδιάνους.
Στις 17 Ιουνίου 1527 απέπλευσε από το λιμάνι του Σαν Λουκάρ ντε Μπαρεμέδα της Ισπανίας στόλος 5 πλοίων με κυβερνήτη τον Αδελάντο Ντον Παμφίλιο ντε Ναρβέθ και 600 άντρες με προορισμό την Αμερική. Ανάμεσά τους βρισκόταν ο δον Θεόδωρος, Έλληνας με καταγωγή μάλλον από νησί του Αιγαίου, άριστος γνώστης της ναυπηγικής, ο οποίος συμμετείχε στο ένοπλο τμήμα του στόλου. Σκοπός της αποστολής, που χρηματοδοτήθηκε αποκλειστικά από το βασιλιά της Ισπανίας Φίλιππο B΄, ήταν η κατάκτηση και η εγκατάσταση διοίκησης στις επαρχίες που βρισκόταν μεταξύ του ποταμού Ρίο Γκράντε, στη δυτική πλευρά του Κόλπου του Μεξικού και του ακρωτηρίου της Φλώριδας. 
Το Σεπτέμβριο του 1527, ύστερα από ένα σχετικά καλό ταξίδι, η αποστολή έφτασε στον Aγιο Δομίνικο και σύμφωνα με τον χρονικογράφο και ταμία της αποστολής Αλβάρ Νούνεθ Καμπέθα ντε Βάκα, αγοράστηκε ένα ακόμη πλοίο, άλογα, και αντικαταστάθηκαν όσοι άντρες είχαν αρρωστήσει ή πεθάνει στη διάρκεια του ταξιδιού. Στη διάρκεια της 45ήμερης παραμονής της αποστολής στον Aγιο Δομίνικο οι απώλειες των Ισπανών μεγάλωσαν, καθώς όπως σημειώνει ο Βάκα, περισσότεροι από 145 άντρες μας ξεμυαλίστηκαν από τις ντόπιες γυναίκες, χωρίς όλοι τους να επιστρέψουν στα πλοία». 
Επόμενος σταθμός των Ισπανών ήταν το Σαντιάγκο της Κούβας, όπου η αποστολή χωρίστηκε σε δύο μέρη. H πρώτη, με δυο καράβια και τον Θεόδωρο μέλος του πληρώματος, απέπλευσε με προορισμό το Τρινιντάντ για να φορτώσει προμήθειες. H δεύτερη, με επικεφαλής τον κυβερνήτη Ναρβέθ, παρέμεινε στο Σαντιάγκο. Στο Τρινιντάντ όμως τυφώνας χτύπησε τα δύο πλοία με αποτέλεσμα να βυθιστούν σχεδόν αύτανδρα παρασύροντας στο βυθό 60 άντρες. H τύχη χαμογέλασε στον Θεόδωρο και σε άλλους 30 ναυτικούς, που είχαν βγει στη στεριά προκειμένου να μεταφέρουν τα εφόδια στα πλοία και έτσι γλίτωσε το θάνατο. 
Στο ημερολόγιο του Βάκα, του μοναδικού που κατέγραφε τα γεγονότα της εκστρατείας, δεν αναφέρεται με ποιο τρόπο ένας Έλληνας βρέθηκε στην ισπανική αποστολή. Στην εποχή εκείνη όμως ήταν σύνηθες φαινόμενο να συμμετέχουν μισθοφόροι από άλλες χώρες, άντρες διψασμένοι για εύκολο χρήμα. Επιπλέον ο Θεόδωρος αναφέρεται πάντοτε ως δον (τίτλος που χρησιμοποιείτο για ελεύθερους πολίτες, που συνήθως ανήκαν στη μεσαία τάξη), ενώ από το χρονικό προκύπτει ότι διέθετε και υψηλές γνώσεις ναυπηγικής.

Στις 5 Νοεμβρίου του 1527 ο ισπανικός στόλος απέπλευσε από την Κούβα έχοντας πλέον στη δύναμή του 4 πλοία, 400 άντρες και 80 άλογα. Στις 14 Απριλίου του 1528 οι Ισπανοί κατακτητές αποβιβάστηκαν στις ακτές της δυτικής Φλώριδας, κοντά στη σημερινή πόλη Τάμπα, αφού προηγουμένως κινδύνευσαν να χάσουν όλα τους τα πλοία πάνω στα κοφτερά βράχια των υφάλων που περικλείουν το αμερικανικό λιμάνι. «Μόνο ο Θεός ξέρει πώς γλιτώσαμε αφού για ημέρες δεν φυσούσε καθόλου αέρας και τα πλοία είχαν ακινητοποιηθεί στο πιο επικίνδυνο σημείο, εκεί που τα ναυάγια ήταν περισσότερα από τα ψάρια. Επί 15 ημέρες ακούγαμε τους υφάλους να γδέρνουν τις καρίνες των πλοίων μας και όλοι μαζί προσευχόμασταν για τη ζωή μας», γράφει στο ημερολόγιό του ο Βάκα. 
Ακολούθησαν μερικές ημέρες όπου οι Κονκισταδόρες ετοίμασαν πρόχειρα καταλύματα και εγκατέστησαν ένα υποτυπώδες διοικητήριο. «Από τις πρώτες ημέρες μας επισκέφτηκαν Ινδιάνοι που μας έδειξαν μικρά κομμάτια χρυσού. Όταν τους ρωτήσαμε πού τα βρήκαν, μας είπαν από τα βουνά που μένουν οι Απαλάτσι (φυλή Ινδιάνων) και ότι θα μπορούσαν να μας οδηγήσουν εκεί», σημειώνει ο Βάκα στο ημερολόγιό του. 
Στην πορεία τους προς τα βουνά των Απαλάτσι οι Ισπανοί αιχμαλώτιζαν τα γυναικόπαιδα των Ινδιάνων που συναντούσαν, σκότωναν τους άντρες και τους αρχηγούς τους προκειμένου να αναγκάσουν τους Ινδιάνους να τους μεταφέρουν το συντομότερο δυνατό στην πηγή του χρυσού. Ωστόσο η τακτική αυτή ελάχιστα τους βοήθησε καθώς σύντομα βρέθηκαν αποκλεισμένοι στην ηπειρωτική χώρα, δίχως εφόδια, με ασθένειες να έχουν αποδεκατίσει το 1/3 των ανδρών και τους Ινδιάνους να τους επιτίθενται σε καθημερινή βάση. «Πιστεύαμε ότι η αποστολή και η ζωή μας θα τελείωνε σε εκείνα τα βουνά. Είχαμε φάει σχεδόν όλα μας τα άλογα και τρεφόμασταν πλέον με σπόρους καλαμποκιού. Ευτυχώς όμως τότε βρέθηκε ένας άνθρωπος, στην κυριολεξία σταλμένος από τον Θεό», εξομολογείται ο Βάκα. 
Ο άνθρωπος που έσωσε την ισπανική αποστολή που βρέθηκε αποκλεισμένη και αποδεκατισμένη στα βουνά των Απαλάτσι ήταν ο δον Θεόδωρος που ανέλαβε να ναυπηγήσει βάρκες ώστε οι κονκισταδόρες να διαφύγουν μέσω παραπόταμων του Μισισιπή. Από τις 4 Αυγούστου μέχρι τις 20 Σεπτεμβρίου κατασκεύασε πέντε πλοιάρια μήκους 10 μέτρων από ξύλο και δέρματα ζώων. Αντί για καρφιά χρησιμοποίησε σφήνες από πευκόξυλο και κατράμωσε τις βάρκες με το ρετσίνι των πεύκων. 
Ακολούθησε άλλος ένας μήνας περιπλάνησης των Ισπανών, που κατάφεραν να βγουν στην ανοικτή θάλασσα, αδυνατούσαν ωστόσο να εντοπίσουν την αρχική τους βάση όπου είχαν αφήσει τα πλοία τους. Στη διάρκεια της περιπλάνησής τους περισσότεροι από 100 άντρες πέθαναν από την πείνα και τις μάχες με τους Ινδιάνους, ενώ η δίψα απειλούσε να εξαφανίσει όσους είχαν καταφέρει να επιζήσουν. 
Στις 28 Οκτωβρίου του 1528 η εναπομείνασα αποστολή έφτασε σε έναν όρμο, κοντά στη σημερινή πόλη Πενσακόλλα της Φλώριδας. Εκεί Ινδιάνοι προσφέρθηκαν να τους προμηθεύσουν με νερό και ο Θεόδωρος επέμενε να τους ακολουθήσει, ώστε να βεβαιωθεί ότι οι Ινδιάνοι δεν θα τους ξεγελούσαν και απλά θα τους άρπαζαν τα δοχεία τους. Παρ' όλες τις εκκλήσεις του Ναρβάεθ και των υπολοίπων μελών του πληρώματος ο Θεόδωρος αποβιβάστηκε μαζί με τον υπηρέτη του. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας όταν οι Ινδιάνοι επέστρεψαν ο Έλληνας δεν βρισκόταν μαζί τους, ενώ στις επίμονες ερωτήσεις των Ισπανών για το τι συνέβη στον Θεόδωρο αρνήθηκαν να απαντήσουν και τράπηκαν σε φυγή. Οι σύντροφοι του Θεόδωρου προσπάθησαν τις δύο επόμενες ημέρες να εντοπίσουν ίχνη του χωρίς όμως επιτυχία. Ορισμένοι τον κατηγόρησαν ότι έφυγε από κοντά τους διότι ήθελε να έχει περισσότερες πιθανότητες να επιβιώσει, ενώ άλλοι υποστήριξαν ότι σκόπευε να εξαγοράσει τους Ινδιάνους και να ανακαλύψει πρώτος το χρυσάφι. H αποστολή του Ναρβάεθ τελικά δεν στάθηκε τόσο άτυχη στη συνέχεια, αφού κατάφεραν το 1535 να φτάσουν στην Καλιφόρνια και τελικά επέστρεψαν στην Ισπανία το 1537, δέκα χρόνια αφότου είχαν φύγει από την πατρίδα τους.
Η επόμενη αναφορά για το Θόδωρο, βρίσκεται στο χρονικό του Κονθάλο Βαλντέζ, γραμματέα του Ισπανού κατακτητή Ντε Σότο. Όταν, λοιπόν, το 1540 ο Ντε Σότο έφτασε στο σημείο που είχε εξαφανιστεί ο Θεόδωρος το 1528 έμαθε ότι δυο χριστιανοί που βρισκόταν στην αποστολή του Ναρβάεθ έμειναν με τους Ινδιάνους, οι οποίοι άγνωστο για πιο λόγο τους σκότωσαν. Οι Ινδιάνοι που αφηγήθηκαν το τέλος του Θεόδωρου δεν γνώριζαν το πότε ακριβώς δολοφονήθηκε ο Έλληνας ναυτικός, ούτε πού βρισκόταν θαμμένος. Παρέδωσαν ωστόσο στον Ντε Σότο το εγχειρίδιο που χρησιμοποιούσε ο Έλληνας ναυτικός.

*από τον  newwaynewlife

Τελευταίες Ειδήσεις