Η Φωτό Μου
Καθημερινά... με τον Πάνο Αϊβαλή

*
news for Greeks and Greece from the World * Editor: Panos S. Aivalis, journalist * email: panosaivalis2@gmail.com*
...................................* *ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2018 * .................Καλημέρα στον απανταχού Ελληνισμό *
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.................................. ειρήνη, αγάπη και ελπίδα στις καρδιές μας. Αναστάσιος Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας *
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Οι ’Ελληνες…δέχονται όλους τους αδικημένους ξένους και όλους τους εξωρισμένους από την πατρίδα των δι’ αιτίαν της Ελευθερίας». Ρήσεις του Ρήγα Βελεστινλή

ΕΛΛΑΔΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ -

ΕΛΛΑΔΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ -
.....................................ΕΛΛΑΔΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ - Αρχαιολογικοί χώροι και Μνημεία στην Ελλάδα. Ελληνικός Πολιτισμός

…....."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"…..

Τετάρτη 14 Απριλίου 2010

Τουρισμός, κρίση και ΜΜΕ


Του ΘΑΝΑΣΗ ΠΕΤΡΑ
Kαταρχήν θα ήθελα να σας παραθέσω κάποιες προσωπικές εμπειρίες όσων αφορά το συγκεκριμένο θέμα, οι οποίες υπήρξαν η αφορμή για την δημιουργία αυτού του άρθρου. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, λόγο σπουδών ζω μόνιμα σε ένα από τους μεγαλύτερους τουριστικούς εξαγωγείς για την Ελλάδα και την Κρήτη, την Βρετανία.

Στα τέσσερα αυτά χρόνια το 80% και πλέον των ανθρώπων που γνώρισα είχαν μια ιστορία να μου πουν από τις διακοπές τους στην Κρήτη, άνθρωποι όλων των ηλικιών και όλων των μορφωτικών επιπέδων. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία αναπολούσαν τις αγνές Κρητικές παραλίες, οι μεσήλικες θυμούνται την Κρήτη σαν τον παράδεισο που πήγαιναν όταν ήταν παιδιά με τους γονείς τους, την δεκαετία του 80΄. Ακόμα και οι νεότεροι ήξεραν την Κρήτη από τους γονείς τους, η δυστυχώς για τα Μάλια. Παρόλα αυτά όλοι είχαν μια πολύ καλή γνώμη για το νησί όλοι μου έλεγαν ότι πέρασαν υπέροχα και ότι σίγουρα θα ξαναέρθουν.
Όλα αυτά όμως μέχρι πέρυσι, από το καλοκαίρι του 2009 άρχισε μια αναίτια και ανεξήγητη επίθεση από τα Βρετανικά ΜΜΕ προς την Ελλάδα, με αφορμή την οικονομική κρίση. Μέσα σε ένα εξάμηνο λοιπόν και ιδιαίτερα το τελευταίο τρίμηνο, στο μυαλό του μέσου Βρετανού πολίτη η Κρήτη και η Ελλάδα, από ένα παράδεισο άλλαξε σε έναν τόπο με μια χαμένη τουριστική αίγλη, σε έναν τόπο χρεοκοπημένο και εχθρικό και τέλος οι κάτοικοι από φιλόξενους ανθρώπους έγιναν εκμεταλλευτές που λόγο κρίσης θα έκαναν τα πάντα για να πάρουν όσο πιο πολλά λεφτά μπορούν από τον τουρίστα.

Οι περισσότεροι από τους ανθρώπους εκεί θεωρούν τις καλοκαιρινές διακοπές στην Ευρώπη σαν κάτι δεδομένο, κάθε χρόνο προγραμματίζουν για αυτές από την ημέρα που θα γυρίσουν από τις προηγούμενες διακοπές τους, είναι μέρος της κουλτούρας τους άρα πάντα μα πάντα θα υπάρχουν τουρίστες τουλάχιστον από αυτή τη χώρα.
Σήμερα οι άνθρωποι αυτοί που υποστήριζαν πως σχεδόν με οποιοδήποτε κόστος θα ξαναγύριζαν για διακοπές στην Κρήτη, προτιμούν τις Δαλματικές ακτές στην Κροατία οι μεγαλύτεροι σε ηλικία και τις Βουλγάρικες ακτές στην Μαύρη Θάλασσα οι νεότεροι. Το δεδομένο είναι ότι η Ελληνική τουριστική βιομηχανία έχασε το πιο σημαντικό όπλο της, αυτό το όπλο που παρά τον αυξανόμενο ανταγωνισμό την έβγαζε νικήτρια τα τελευταία χρόνια. Το όπλο αυτό ήταν η φιλοξενία και η εντύπωση του επισκέπτη.

Όπως χαρακτηριστικά μου έλεγαν έβρισκαν και αλλού ωραίες θάλασσες και καλές διακοπές και πιο φτηνά αλλά προτιμούσαν την Ελλάδα και την Κρήτη γιατί απλά για κάποιο λόγο όπως μου έλεγαν περνούσαν καλύτερα. Η απώλεια βεβαία αυτού του όπλου για τον ελληνικό τουρισμό δεν προέρχεται από τους ανθρώπους του τουρισμού στην Ελλάδα αλλά από τα ΜΜΕ και όχι μόνο.

Τα Ελληνικά ΜΜΕ αρχικά έκαναν μια χείριστη διαχείριση της οικονομικής κρίσης, για να ανεβάσουν τα επίπεδα τηλεθέασης και στο ίδιο μοτίβο ακλούθησαν και τα Ευρωπαϊκά ακούγοντας τι γίνεται στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα το τεράστιο αυτό πλήγμα στην τουριστική βιομηχανία.

Η παραπληροφόρηση έχει φτάσει σε τέτοια επίπεδα στην Ευρώπη που αρκετοί οι όποιοι προγραμμάτιζαν διακοπές φέτος στην Ελλάδα ακυρώνουν τις κρατήσεις τους, επειδή φοβούνται για τη σωματική τους ακεραιότητα εξαιτίας της οικονομικής κρίσης!
Η ανευθυνότητα στη διαχείριση της είδησης κάποιων πανελλήνιων ΜΜΕ σε συνδυασμό με την ανύπαρκτη Ελληνική παρουσία από πλευράς της ελληνικής πολιτείας οδήγησαν σε αυτό το αποτέλεσμα.
Η απάντηση της ελληνικής πολιτείας σε όλα αυτά είναι η τουριστική καμπάνια για την προσέλκυση των επισκεπτών. Ένα μέρος της Ελληνικής καμπάνιας είναι οι αφίσες με ημίγυμνες κοπέλες σε λεωφορεία σε διαφορές Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, το δεδομένο είναι ότι ο επισκέπτης επιζητά κάτι άλλο από τη χώρα μας. Αυτό που επιζήτα είναι οι χαλαροί ελληνικοί ρυθμοί ζωής και όπως χαρακτηριστικά λένε το «σιγά-σιγά». Το δεδομένο είναι ότι η ελληνική καμπάνια κατά τη γνώμη μου έχει αποπροσανατολιστεί και ακόμα χειρότερα έχουν ξεχάσει τους λόγους που οδήγησαν στην τουριστική έκρηξη τις δεκαετίες του 60’-70’ στην Ελλάδα, έχουν ξεχάσει τι επιζητούσε ο τότε επισκέπτης από τη χώρα μας. Η αγνότητα στη φύση, στις γεύσεις, στη συμπεριφορά των ανθρώπων, οι χαλαροί ρυθμοί ζωής και το κέφι ήταν αυτά που λάτρεψαν εκατομμύρια επισκέπτες, αυτά είναι που επιζητούσε, επιζητά και θα επιζήτα ο επισκέπτης από την Ελλάδα.
Η ανευθυνότητα στο χειρισμό της είδησης από τα Ελληνικά ΜΜΕ αρχικά σε συνδυασμό με τις αστοχίες στην προώθηση του Ελληνικού προϊόντος από πλευράς πολιτείας οδήγησαν σε μια βόμβα για τον Ελληνικό τουρισμό που θέλω να ελπίζω πως δεν θα εκραγεί.

Τετάρτη, 14 Απριλίου 2010
-http://www.rethnea.gr/news/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=10455&cntnt01origid=15&cntnt01returnid=39

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τελευταίες Ειδήσεις